دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1398 - 17:57
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد؛

گازگرفتگی علت مسمومیت ۴ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اراک

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک علت مسمومیت چهار دانشجوی ساکن خوابگاه این دانشگاه را گاز گرفتگی و فرسودگی خوابگاه مطرح کرد.
کد خبر : 441674
IMAGE11550302634217.jpg

محمدعلی خداوردی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص مسمومیت چهار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خوابگاه اظهار کرد: خوابگاه این دانشگاه فرسوده است و بیش از ۱۰ سال قدمت دارد.


وی افزود: سیستم گرمایشی این خوابگاه شوفاژ است و هواکش موتورخانه این خوابگاه از سه اتاق دانشجویان عبور می‌کند. در یکی از این اتاق‌ها لوله‌های هواکش موتورخانه نشت می‌کند و در اثر استنشاق گاز CO2 یا کربن دی‌اکسید، چهار دانشجوی ساکنان اتاق دچار گاز گرفتگی می‌شوند که یکی از دانشجویان علائم حیاتی نداشت و سه نفر دیگر حال وخیمی داشتند.


دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:  با حضور دو آمبولانس و انتقال دانشجویان مصدوم به بیمارستان حال آن‌ها بهبود یافته است.


خداوردی با تأکید بر این‌که خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک فرسوده است و احتمال وقوع حوادث این چنینی وجود دارد، بیان کرد: در سال جاری این دانشگاه ۳۰ نفر بیشتر از میزان ظرفیت که در دفترچه اعلام شده جذب کرده است. این دانشجویان مازاد باید به خوابگاه پردیس بروند و اکنون خوابگاه دانشجویان مازاد ظرفیت دانشگاه یکی از مسائلی است که دانشگاه با آن مواجه است.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته