دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1398 - 10:25
مسئول گروه جهادی دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با آنا:

4 پروژه عمرانی توسط گروه جهادی دانشگاه امیرکبیر در خراسان شمالی اجرا می‌شود

مسئول گروه جهادی «روح الله» بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: ساخت منازل مسکونی برای خانواده های یتیم و کم‌توان از جمله اقدامات این گروه جهادی در مناطق محروم استان خراسان شمالی است.
کد خبر : 430222
N83018812-72521961.jpg

محمدحسین حبیبی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند» اظهار کرد: برای اینکه دانشجویان با فقر و محرومیت آشنا شوند نیاز است که به اردوهای جهادی برای خدمت به مردم بروند.


وی افزود: گروه جهادی «روح الله» بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای محرومیت زدایی اقدام به برگزاری سفرهای جهادی و هجرت به مناطق محروم می‌کند و خدمت بی منت به مستضعفان را سرلوحه کار خود می‌داند.


مسئول این گروه جهادی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به تازگی به مناطق محروم سفر کردند، گفت: بیش از 120 نفر از دانشجویان این دانشگاه عازم اردوی جهادی شدند تا سفیران کار و تلاش در روستاهای مرزی استان خراسان شمالی و بخش غلامان شوند.


حبیبی عنوان کرد: باتوجه به اینکه گروه‌های جهادی مدت کوتاهی در مناطق محروم حضور دارند و در این زمان کم همه مشکلات قابل حل نیست، بهترین راهکار این است که در کنار اقدامات دانشجویان جهادی، اهالی منطقه را با خود همراه کنیم و به آنان آموزش دهیم تا ادامه کارها را خودشان انجام دهند.


وی با بیان اینکه 4 پروژه عمرانی توسط گروه جهادی روح الله در بخش غلامان انجام شد، افزود: یکی از این پروژه‌ها آبشخور دام بود که بالغ بر 14 نفر از اهالی روستا در کنار جهادگران مشغول به فعالیت بودند و طی 10 روز این پروژه به اتمام رسید. همچنین سه منزل مسکونی برای دو خانواده یتیم و یک خانواده کم توان ساخته شد که اکنون با پیگیری‌هایی که توسط گروه انجام شده در حال اتمام و تحویل است.


حبیبی ادامه داد: آموزش احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن، بیان خاطرات شهدا و زندگی ائمه و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش خیاطی، گلدوزی و... از جمله اقدامات فرهنگی و آموزشی این گروه جهادی محسوب می‌شود.


مسئول گروه جهادی روح الله بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد:  این گروه جهادی در زمینه فرهنگی و آموزشی با اصل قرار دادن روحیه خودباوری و تلاش در مردم منطقه و همچنین شناسایی افراد دغدغه مند و پرتلاشِ هفت روستای بخش غلامان استان خراسان شمالی، سعی در تشکیل هسته‌های جهادی در این روستاها را داشته است. در همین راستا همچنان ارتباط جهادگران با مردم منطقه برقرار است و به زودی برنامه‌ای آموزشی و فرهنگی برای فعالان این روستاها توسط گروه جهادی در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته