مدیران تفسیرهای متفاوتی را با توجه به دیدگاه مخاطب ارائه دهند
به گزارش خبرنگار علم فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا فرشید گلزادهکرمانی در نخستین رویداد عصرانه فناوری که بعد از ظهر امروز در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد گفت: از سال ۸۰ تا ۸۶، تعدادی شرکت در حوزههای مختلف تأسیس کردیم که همان استارتاپهای امروزی هستند.
گلزاده با اشاره به اینکه استفاده از تجربه دیگران برای پیدا کردن مسیر درست بسیار مهم است؛ گفت: مدتی مدیر فروشگاههای زنجیرهای رفاه بودم که به دلیل هزینههای بالا، درآمد کم و ساختارهای قدیمی با مشکل روبهرو بود و سرمایهگذاران آن به فکر چاره بودند.
این کارآفرین نمونه سال ۹۷ در اینباره افزود: ساختارها این فروشگاه نیاز به تغییر داشت که موجب شد تجربههای خوبی در این خصوص بهدست آوردم که یکی از آنها تعامل مناسب با مخاطب و ذیالنفع است.
گلزاده گفت: فضای کسبوکار ایران در حال حاضر پیچیده است و نباید یک دیدگاه را به همه مخاطبان ارائه داد؛ بنابراین بهعنوان یک مدیر باید تفسیرهای مختلفی را با توجه به دیدگاه مخاطب ارائه دهید.
وی بیان کرد: در فاز اول ۱۰ پروژه برای تغییر ساختار فروشگاه برنامهریزی کردم اما این پروژهها بهسختی رو به جلو میرفت تا اینکه متوجه شدم مشکل عدم وجود انگیزه و انرژی در میان نیروی انسانی است. اگر آرزو، آرمان، باور و انرژی در یک سازمان وجود نداشته باشد هیچکدام از برنامهها پیش نمیرود.
گلزادهکرمانی گفت: نظام مدیریتی کشور از تغییر میترسد. بنابراین توصیه میشود برنامههای مدیریتی خود را سخاوتمندانه با نیروی انسانی و کارکنان خود به اشتراک بگذارید. تعامل با پرسنل و توجه با ارتباط انسانی از جمله رازهای موفقیت استارتاپها و کسبوکارهای نو است. ایجاد فرهنگ مشارکتی در سازمان میتواند کمک شایانی به پیشروی کسبوکار کند.
این فعال استارتاپی بیان کرد: مدیر مانند یک ورزشکار است که باید برای شرکت در مسابقات آماده شود. مدیر باید فروتن باشد، با کارکنان ارتباط برقرار کند و روابط انسانی را محور رشد فردی قرار دهد. اگر سازمانی بخواهد رشد و پیشرفت داشته باشد باید از فرهنگ همدلی و انسان محور بهره ببرد.
انتهای پیام/4127/۴۰۲۱/
انتهای پیام/