دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1398 - 16:03

هوش مصنوعی به کمک درمان آسیب‌های نخاعی می‌آید

شرکت اینتل با همکاری دانشگاه Brown بر روی پروژه‌ای به نام ستون فقرات هوشمند فعالیت می‌کند که می‌تواند به درمان آسیب‌های نخاعی شدید کمک کند.
کد خبر : 429119
7cc2f408-ba7a-4bf4-a8d8-7854779a1372.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت اینتل با همکاری دانشگاه Brown بر روی پروژه‌ای به نام اینترفیس ستون فقرات هوشمند فعالیت می‌کند.


این شرکت در نظر دارد با استفاده از هوش مصنوعی جهت رفع حرکت و کنترل مثانه به بیمارانی که آسیب نخاعی شدیدی دارند کمک کند.


اینتل شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی است که درزمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، همچنین انواع ریزپردازنده‌ها، نیم‌رساناها، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.


این تحقیقات که به گفته محققان دو سال به طول خواهد انجامید، برای دسترسی به سیگنال‌های حسی نخاع و موتورهای حرکتی تلاش خواهند کرد و هم‌زمان پزشکان نیز الکترودهایی را در دو طرف ناحیه آسیب‌دیده ستون فقرات بیماران قرار می‌دهند تا هوشمند سازی کنند.


در این شرایط مجموع شبکه‌های عصبی موجود بر روی ابزارهای اینتل یاد خواهند گرفت که چگونه و به چه شکل دستورهای انتقالی را به‌وسیله بای پس ایجادشده انتقال دهند و کارکردهای ازدست‌رفته را به عصب‌ها بازگردانند.


شرکت اینتل در سال ۱۹۶۸ توسط رابرت نویس و گوردون مور راه‌اندازی شد. این شرکت مبدع فناوری ریزپردازنده‌های اکس۸۶ است. اینتل در دهه ۱۹۷۰ میلادی، یکی از قوی‌ترین تراشه‌ها یعنی ۸۰۸۶ را به بازار فروش قطعات کامپیوتری، عرضه کرد، که شرکت آی‌بی‌ام از این پردازنده برای محصول کامپیوتر شخصی خود استفاده کرد و اکنون نیز در نظر دارد در حوزه سلامت نیز وارد کار شود.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

برچسب ها: هوش مصنوعی اینتل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته