دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1398 - 02:00

محصول جدید شرکت علی‌بابا مدافع منافع چین در جنگ اقتصادی با آمریکا خواهد بود

شرکت علی‌بابا امروز در همایش فضای ابری که در شهر هانگژو چین برگزار شد از چیپ «Hanguang 800» رونمایی کرد که مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند در جنگ تجاری با آمریکا وابستگی این کشور به غیر را کمتر کند.
کد خبر : 417510
Alibaba-Group-CTO-Jeff-Zhang-Unveils-Hanguang-800.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت علی‌بابا امروز در همایش فضای ابری که در شهر هانگژو چین برگزار شد از چیپ «Hanguang 800» رونمایی کرد که می‌تواند در جنگ تجاری با آمریکا وابستگی این کشور به غیر را کمتر کند.


شرکت علی‌بابا در نظر دارد با کمک این محصول در شرایط سخت جنگ تجاری چین و آمریکا که ارتباط با شرکت‌های آمریکایی سخت‌تر خواهد شد؛ وابستگی خود را کاهش داده و فعالیت خود را در بازارهای بین‌المللی ادامه بدهد. این شرکت از فروشگاه‌های اینترنتی رتبه اول در چین است که در سطح بین‌المللی بعد از شرکت‌های آمازون، مایکروسافت و گوگل قرار دارد.


چیپ Hanguang 800 توسط بخش T-Head شرکت علی‌بابا ساخته‌شده است که پروژه‌های توسعه تراشه‌های ابری و رایانش لبه‌ای edge computing را در پژوهشگاه این شرکت به نام Alibaba DAMO مدیریت می‌کند. در حال حاضر از این محصول در فروشگاه‌های اینترنتی این شرکت برای بهبود جستجوها و ارائه پیشنهاد‌های بهتر به مشتریان استفاده می‌شود.


مدیر ارشد فناوری گروه علی‌بابا توسعه چیپ Hanguang 800 را گامی بزرگ در توسعه فناوری‌های نسل بعد و بهبود توانایی‌های پردازش کامپیوتری دانست و آن را ابزاری برای گسترش کسب‌وکار ارزیابی کرد. این محصول که اولین چیپ قیاسی بر مبنای هوش مصنوعی است با مصرف انرژی بهینه عملیات مالتی تسکینگ و یادگیری ماشینی را بهبود خواهد بخشید.


علی‌بابا می‌گوید یکی از پلتفرم‌های تجاری این شرکت به نام Taobao در حالت معمول برای دسته‌بندی عکس‌های حدود یک‌میلیون محصول و نمایش دادن آن‌ها در پیشنهاد‌های شخصی‌سازی‌شده معمولاً یک ساعت زمان می‌خواهد ولی به کمک چیپ Hanguang 800 این عملیات در تنها 5 دقیقه انجام می‌شود.


شرکت علی‌بابا علاوه بر موارد فوق از چیپ مذکور در بخش‌های دیگر کسب کار خود ازجمله ترجمه اتوماتیک در فروشگاه‌های اینترنتی، تبلیغات و همچنین بهبود قسمت پشتیبانی نیز استفاده می‌کند.


علی‌بابا اوایل مردادماه 98 قوی‌ترین پردازنده جهان با معماری RISC-V را معرفی کرده بود.


انتهای پیام/4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته