دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1398 - 11:37

طرح‌ها و ایده‎های محقق نشده جالب برای رفاه در زندگی بشر

زندگی بشر همیشه با تغییرات زیادی روبه‌رو بود که از هزاران سال پیش برای رفاه و آرامش خود از ایده‌ها و خلاقیت‌های متعددی بهره برده است که اغلب این ایده‌ها به دلایل مختلف به واقعیت تبدیل نشده است.
کد خبر : 417569
creative-real-estate-marketing-ideas.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری ودانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، زندگی بشر همیشه با تغییرات زیادی روبه‌رو بود که از هزاران سال پیش برای رفاه و آرامش خود از ایده‌ها و خلاقیت‌های متعددی بهره برده است که اغلب این ایده‌ها به دلایل مختلف به واقعیت تبدیل نشده است.


بسیاری از ایده‌ها و خلاقیت‌های پیشنهادی چنان موفق نبوده و گاهی از میان پیشنهاد‌ها و طرح‌های مختلف محصولاتی جذاب موردتوجه قرار می‌گیرد که در این مطلب به تعدادی از این طرح‌ها و خلاقیت‌ها اشاره می‌شود که هنوز امکان تهیه و استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر نمی‌باشد.


۱. پرینتر دستی Printpen


یک توسعه‌دهنده در سایت کیک استارتر یک پرینتر جوهرافشان معرفی کرده است که به‌اندازه کف دست بوده و به‌راحتی می‌توان آن را در هر شرایطی حمل و با خود جابه‌جا کرد.


این چاپگر علی‌رغم کوچک بودن امکان پرینت طرح‌های بزرگ‌تر از خودش را هم دارد. کافی است آن را روی سطح موردنظر بکشید تا به شکلی جادویی جوهر را روی سطح تثبیت کند.


۲. پهپاد زیرآبی Chasing Dory


پهپادهای زیرآبی امروزه به ابزارهایی معمول تبدیل‌شده‌اند، بااین‌حال اغلب آن‌ها ابعادی بزرگ و قیمتی بالا دارند. پهپاد Chasing Dory کوچک و قابل‌حمل طراحی‌شده است. Chasing Dory تمامی قابلیت‌های پهپادهای بسیار حجیم را دارد که از بین آن‌ها می‌توان به فیلم‌برداری 1080P، هشت گیگابایت حافظه داخلی، ۵ پیشرانه هیدرولیک، چراغ‌های روشنایی و حتی امکان کنترل از طریق  تلفن‌های همراه هوشمند اشاره کرد.


۳. چمدان هوشمند Escape-S


چمدان‌های هوشمند پدیده تازه‌ای نیستند اما اغلب آن‌ها به باتری‌هایی تکیه کرده‌اند که در صورت تخلیه کاربران را با مشکل مواجه می‌کنند. تفاوت  Escape-S از دیگر چمدان‌های هوشمند در نبودن این محدودیت نهفته است. این چمدان به‌جای باتری حین حمل روی چرخ‌های مجهز به سیستم تعلیق شارژ می‌شود. به گفته طراح این چمدان باده دقیقه حمل آن روی چرخ‌ها شارژ کافی برای دو ساعت کار با موبایل فراهم می‌شود. از دیگر ویژگی‌های Escape-S باید به نرم‌افزار اختصاصی جهت ردیابی چمدان و یک پاور بانک جداشونده اشاره کرد.


۴. کیسه‌خواب هوشمند Bundl


کسانی که اهل پیک و نیک و گشت‌وگذار در طبیعت هستند، به‌خوبی ارزش یک کیسه‌خواب باکیفیت را درک می‌کنند. همین حالا در بازار کیسه‌خواب‌هایی پیدا می‌شوند که حتی در صورت خوابیدن در سرمای استخوان سوز نیز اجازه نفوذ سرما به بدن را نمی‌دهند. بااین‌حال گاهی اوقات بیش‌ازحد بدن فرد را گرم می‌کنند.


چاره این مشکل استفاده از فناوری در کیسه‌خواب‌ها است که به تولید Bundl منجر شده است. این کیسه با دارا بودن حس‌گرهای داخلی در طول شب بر روی دمای بدن فرد نظارت کرده و آن‌ را تنظیم می‌کند. تنظیم دما توسط کاربر انجام می‌شود و باتری هم با یک‌بار شارژ برای چهار شب استفاده کفایت می‌کند.


این کیسه‌خواب به‌گونه‌ای طراحی‌شده که حین استفاده دست‌ها و پایتان آزاد خواهد بود بنابراین می‌توانید حین لذت بردن از گرمای آرامش‌بخش آن راه‌رفته یا سرگرم کار با گوشی شوید.


۵. پایشگر دوربین مجهز به هوش مصنوعی


در طول سال گذشته دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی باقابلیت ره‌گیری خودکار سوژه با استقبال مواجه شده‌اند اما کاربرد آن‌ها به دوربین‌های سطح پایین و گوشی‌های هوشمند محدود بوده است.


اگر می‌خواهید قدرت بی‌نظیر هوش مصنوعی را به دوربینی DSLR هدیه کنید، تنها گزینه در دسترس استفاده از Axibo Pan است. این ابزار درواقع یک نگه‌دارنده است که با استفاده از آپ تنظیم‌شده و با تکیه‌بر هوش مصنوعی دوربین را در جهات مختلف به حرکت درمی‌آورد. سیستم رباتیک Axibo Pan  بر اساس وضعیت سوژه حرکت کرده و امکان ثبت تصویر و فیلم با انواع و اقسام دوربین‌ها را دارد.


۶. ژنراتور پرتابل Ecoflow Delta


اگر از حجم کم پاور بانک‌ها خسته شده و به دنبال ابزاری پرتابل هستید که قابلیت شارژ تمام دستگاه‌هایتان را داشته باشد، ژنراتور Ecoflow Delta بهترین گزینه برای شماست، هرچند باید تا عرضه آن منتظر بمانید.


این ایستگاه شارژ که تنها یک هفته از معرفی آن در سایت کیک استارتر سپری‌شده، نه‌تنها انواع و اقسام پورت‌ها را در خود جای می‌دهد بلکه آن‌قدر قدرت دارد که حتی یک ماشین تسلا را هم شارژ می‌کند. Ecoflow Delta شش خروجی AC دارد که می‌توان هم‌زمان آن‌ها را به چند لپ‌تاپ، مانیتور، تلویزیون، لوازم‌خانگی و ابزارهای دیگر متصل کرد. گجت مذکور ۲ پورت USB-A، دو پورت شارژ سریع ۲۸ واتی USB-A و دو پورت ۶۰ واتی USB-C نیز دارد. برای شارژ ماشین‌های تسلا هم یک پورت ۲۱ ولتی در نظر گرفته‌شده است.


۷. ابزار چندکاره Lifesaber


Lifesaber را می‌توان در یک‌کلام چاقوی سوئیسی الکترونیک معرفی کرد که از سایت کیک استارتر سر درآورده است. از قابلیت‌های آن باید به تأمین روشنایی، شارژ گجت‌ها و حتی تصفیه آب اشاره کرد. فندک با قوس پلاسمایی Lifesaber امکان روشن کردن آتش را حتی در باد و باران دارد. بهترین قسمت داستان اما اینجاست که Lifesaber از طریق یک اهرم شارژ می‌شود و درنتیجه نیازی به نگرانی در مورد تمام شدن شارژ آن ندارید.


۸. مسواک الکتریکی Encompass


از مسواک زدن، شستشوی دهان، غرغره کردن دهان‌شویه و نخ دندان کشیدن خسته شده‌اید؟ سال‌ها است که تنها راه برای ساده کردن این فرایندها استفاده از مسواک‌های برقی است. هرچند این ابزارها قدمی روبه‌جلو هستند اما تنها کاری کرده‌اند خودکارسازی فرایند است و تأثیر کیفی و کمی روی آن نگذاشته‌اند.


جدیدترین دستاورد در این راستا مسواک Encompass است که در ۲۰ ثانیه تمام این کارها را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد. نحوه کار بدین‌صورت است که برس J شکل را هر بار روی یک‌طرف فک قرار می‌دهید تا سیستم هوای پنوماتیک برس را با سرعتی بالا به نوسان درآورده و دندان‌ها را از انواع و اقسام آلودگی پاک کند.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته