دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1398 - 15:45
آنا گزارش می‌دهد؛

اعتراض دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به یک انتصاب/ سوابق غیرقابل‌دفاع رئیس دانشکده تغذیه باعث تشنج شد

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تجمعی به انتصاب رئیس جدید دانشکده تغذیه این دانشگاه اعتراض کردند.
کد خبر : 417408

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیام‌ها و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی در دو روز اخیر حکایت از این دارد که جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تجمعی به انتصاب رئیس جدید دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی این دانشگاه اعتراض کردند.


اعتراض و استعفای تعدادی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه نسبت به استخدام و انتصاب این شخص، دارا‌ نبودن رزومه علمی متناسب و... از علل اعتراض دانشجویان بیان‌شده است که پیش‌تر نیز طی نامه‌ای به مسئولین این دانشگاه اعلام‌شده بود.


گفته می‌شود این انتصاب با اعمال‌نفوذ برخی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متنفذین فعلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است. این تجمع در حالی برگزار شد که طبق شنیده‌ها از منابع آگاه، حراست دانشکده به دستور مستقیم سرپرست جدید از ورود دانشجویان به دانشکده جلوگیری کرده و پس از کش‌وقوس‌‌ها تنها با دریافت کارت دانشجویی؛ دانشجویان را به داخل محوطه راه داده است‌.



دانشجویان دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ارسال تصاویری در فضای مجازی ادعا کردند که دوشنبه 8 مهرماه 98 حراست این دانشکده به دستور مستقیم سرپرست جدید این مجموعه از ورود دانشجویان به این دانشکده به دلیل اعتراض به وی، خودداری کرده‌اند.


خبرها حاکی از آن است که از دوهفته پیش و با عزل رئیس قبلی دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعتراضات چه در سطح دانشجویی و چه در بین اعضای هیئت‌علمی این دانشکده نسبت به این انتصاب جدید قوت گرفته است؛ پس از استعفای چند تن از اساتید مطرح این دانشکده، این بار دانشجویان با تجمعات اعتراضی خواهان برکناری سرپرست جدید شدند


گفتنی است دانشجویان در فضای مجازی رزومه غیرقابل‌دفاع سرپرست جدید در دوره مدیریتی انجمن تغذیه ایران را علت اصلی اعتراضات خود عنوان کرده‌اند.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته