دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1398 - 17:38
معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور:

دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.
کد خبر : 416610
image_600_316.jpg

امیر وجدانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان عصر امروز در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.


وی افزود: پس از برگزاری اولین جلسه این ستاد، بخشنامه برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات ستاد اربعین دانشجویی به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد.


معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: با توجه به حذف روادید برای سفر به کشور عراق انتظار می‌رود استقبال تمام اقشار به ویژه دانشجویان از این سفر معنوی بیشتر شود، بنابراین از دانشگاه‌های کشور انتظار می‌رود همکاری بیشتری برای بهره‌مندی دانشجویان از پیاده‌روی اربعین 98 داشته باشند.


وجدانی‌نیا اضافه کرد: پیش از این معاونت فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور همایشی با حضور فعالان و موکب‌داران دانشجویی اربعین برگزار کرد تا در این همایش راه‌کارهای بهبود خدمات‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی بررسی شود.


وی تأکید کرد: تمام تلاشمان این است که دانشجویان با بیشترین امکانات ممکن و کمترین دغدغه در پیاده‌روی اربعین 98 مشارکت داشته باشند.


اولین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با حضور هادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امیر وجدانی‌نیا، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی، پیش‌بین، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس ستاد عمره و عتبات نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس مرکز بسیج اساتید وزارت علوم، مدیرکل اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور و نماینده سازمان جهاد دانشگاهی در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.


در اولین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان موضوعاتی نظیر تقویت اقدامات رسانه‌ای، تقویت برنامه‌های محتوایی، تشکیل ستاد اربعین دانشگاهیان در استان‌ها و دانشگاه‌ها، هماهنگی ستادی با کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، اجرای برنامه های قبل، حین و پس از اربعین، تسهیل اقدامات برای خروج و ورود به مرز برای دانشگاهیان،‌ استفاده تخصصی از ظرفیت دانشگاهها در اربعین، اعزام روحانی و استاد با کاروان های دانشجویی مطرح شد.


همچنین در جلسه قبلی مباحثی نظیر برنامه ریزی برای اخذ مرخصی برای د انشجویان، تدوین پیوست فرهنگی برای اردوی اربعین، برگزاری سوگواره های مختلف در مورد اربعین و اربعین پژوهی و حمایت از پایان نامه های مرتبط با اربعین نیز به بحث گذاشته شد.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته