دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1398 - 12:13
واکنش جمعی از دانشجویان به جوابیه دانشگاه علامه طباطبایی؛

توهین و افترا به اساتید در دانشگاه علامه طباطبایی مسبوق به سابقه است

جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به جوابیه روابط عمومی این دانشگاه درباره برخورد «گاز انبری» با برخی از اساتید انقلابی واکنش نشان دادند.
کد خبر : 416475

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به جوابیه روابط عمومی این دانشگاه درباره برخورد «گاز انبری» با برخی از اساتید انقلابی واکنش نشان دادند.


در متن این نامه آمده است: جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی اخیراً در نامه‌ای سرگشاده از برخورد «گازانبری» با برخی اساتید انقلابی این دانشکده انتقاد کردند. در بخشی از آن نامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که ۸ خرداد امسال در دیدار اساتید، امید را یک شرط اساسی برای پیشرفت دانستند و تأکید کردند امروز یک جریانی در داخل و خارج کشور برای دمیدن روح یأس به جای دمیدن روح امید وجود دارد، آمده بود: «به زعم ما جمعی از دانشجویان دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، ردپای این جریان در دانشکده ما مشهود است. مدعای این ادعا نیز نحوه برخورد با «برخی اساتید انقلابی» است که به انحاء مختلف با آن‌ها برخورد و از حضورشان در دانشکده ممانعت می‌شود».


در ادامه نامه دانشجویان به جوابیه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی تأکید شده است: پیرو انتشار این نامه در رسانه‌های مختلف، در اقدامی شتابزده، روابط عمومی دانشگاه با نشر جوابیه‌ای، ناقض بند‌ها و مواد قانون عمومی کشور و قانون مطبوعات (صراحتاً با برچسب زنی، افترا به افراد مسلمان که حرمت شرعی دارند و همچنین اقدام به هتک شرف و حیثیت و افشای اسرار شخصی)، موضوع را کاملاً شخصی کرده و پیکان حمله خود را متوجه یک فرد و در یک دانشکده مشخص کرده است که البته این اقدام خود نشانه هدف‌گیری با برنامه و از پیش تعیین شده مسئولان دانشگاه در برخورد با اساتید است که نظر نگارندگان نامه را نیز در برخورد تأیید می‌کند.


دانشجویان می‌افزایند: اگر چه موضوع با ارجاع به این دانشکده کاملاً شخصی می‌شود؛ اما مقصود نگارندگان این نامه جمعی، شخص مشخصی نبوده است، بلکه جمعی از اساتید این دانشکده و همچنین دانشکده‌های دیگر این دانشگاه بوده است که نه تنها با تمهیدات مختلف حتی بازنشستگی و جایگزینی، ایشان را از حضور در کلاس‌های درس با بهانه‌های مختلف محروم کرده‌اند؛ بلکه با تهمت، افترا و حربه‌های دیگری نظیر شخصی‌سازی موضوع و افترا و تهمت و برچسب‌زنی و دادن نسبت‌های ناروا، بدون اثبات و صرفاً با اقدامات کاملا غرضورزانه، به تخریب این اساتید اقدام کرده‌اند که البته این توهین‌ها در دانشگاه علامه دارای سابقه است چنانکه این موضوع به رسانه‌ها نیز رسیده است که در روز مراسم گرامیداشت استاد فقط توهین، نثار اساتید شد و البته در همان موضوع نیز روابط عمومی دانشگاه مستقیم وارد عمل شده و مسئولیت را بر عهده گرفت.


در ادامه این نامه ذکر شده است: همچنین در نامه سرگشاده‌ای که منتشر شد، صراحتاً اعلام کردیم «برخی اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی» که به سبب ارزشی و انقلابی بودن، مورد علاقه دانشجویان هستند به بهانه‌های واهی، حتی با تهمت و تقلب مورد بیمهری مدیران دانشگاه قرار گرفته‌اند و بدون در نظر گرفتن حقوق حقه ایشان در سال‌ها فعالیت و جایگاه علمی و خدمات انجام شده به دانشگاه و نظام و انقلاب، از ادامه خدمت محروم شده‌اند. به زعم ما، همان تفکری که به دنبال حذف اساتید انقلابی در دانشکده ارتباطات است، در دانشگاه علامه و حتی وزارت علوم نیز نفوذ دارد و مدعای این ادعا نیز اساتید مختلف در دانشگاه علامه و دانشگاه‌های مختلف هستند که برکنار شده‌اند. در کنار این اقدام با جذب برخی اساتید با سوابق مشارکت در جریان فتنه و همچنین اعطای پست‌های مدیریتی به ایشان، به سرعت دانشگاه علامه طباطبایی در حال جایگزینی اساتید متخصص و انقلابی است. در شرایط حساس کنونی، به خصوص نزدیکی به آستانه انتخابات، این اقدامات یکجانبه و غرض‌ورزانه، جز ارزیابی سیاسی و جناحی، برداشت دیگری را به همراه ندارد. ضمن محکوم کردن این اقدام غیر قانونیِ روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی و پیگیری موضوع از جانب نگارندگان این نامه جمعی، خواستار برکناری عاملان این اقدام و مسئولان دانشکده علوم ارتباطات هستیم.


دانشجویان در پایان نامه خود آورده‌اند: امید می‌رود همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با رئیس جمهور و اعضای کابینه، دولت را به پرهیز از حاشیه‌ها در این دو سال باقیمانده از عمر دولت دوازدهم کردند، مسئولان دانشگاه علامه و به خصوص دانشکده ارتباطات از حاشیه‌سازی و تلاش برای کادر سازی ناصحیح پرهیز کنند. مقابله با مظالم اداری بالاخص موارد مورد تصریح و تأکید مقام معظم رهبری همچون مظالم مطرح در بورسیه دانشجویان، حذف استادان انقلابی یا جذب نیرو‌های فاقد وجاهت علمی و صرفاً برمبنای جناح‌بندی سیاسی، حذف یا تضعیف مراکز انقلابی بالاخص در دانشگاه‌ها و اجرای قاطع آرای محاکم و دیوان عدالت اداری در اسرع زمان، و برخورد با رؤسای دانشگاه‌های خاطی و مسئولان دانشگاهی مورد انتظار است و از مسئولان قضایی کشور درخواست رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع را داریم. ضمناً در ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورای حسینی، بار دیگر این جمله متفکر شهید مطهری را تکرار می‌کنیم «ملتی شخصیت دارد که حس استغنا و بی‌نیازی در او باشد. اینهاست درس‌های آموزنده‌ای که از قیام حسین بن علی (ع) باید آموخت».


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته