دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1398 - 10:12
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود با رعایت شأن ایام محرم برگزار می‌شود/ دیوارهای کاذب بین مسئولان و دانشجویان باید برداشته شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراسم‌های ویژه برای دانشجویان جدیدالورود با رعایت شأن ایام محرم و صفر با رویکرد ویژه فرهنگی برگزار و دانشجویان درخصوص آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تبیین شوند.
کد خبر : 416248

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری صبح امروز در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد حبیبی واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه گفت: اولویت‌های دانشگاه باید در بطن برنامه‌های فرهنگی نهفته شود. مسئولیت برگزاری کمیته‌های ویژه نظیر کمیته‌های عفاف و حجاب به عهده معاونان فرهنگی و دانشجویی است و مورد پیگیری سازمان مرکزی قرار خواهد گرفت.


وی افزود: بر اساس و مبنای تفکر اسلامی، همت الهی، اهتمام به امور مسلمانان، آزادگی و دوری از ذلت، جزو مولفه‌های اصلی برای رسیدن به سعادت محسوب می‌شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: پیامبران الهی و به ویژه خاتم پیامبران(ص) نیز در مسیر خود، توجه زیادی به این سه مولفه داشتند و چیزی را غیر از خدا درنظر نداشتند؛ این تفکر موجب ایجاد و تولد بزرگترین انقلاب مردمی در جهان شد چرا که تمامی اهداف آن در راستای رضای خداوند شکل گرفته است.


کلانتری ادامه داد: خط و مشی الهی انقلاب اسلامی باعث شده که دشمنان نتوانند بر آن غلبه داشته باشند و در انزوایی آشکار فرو روند.


وی توجه به امور فرهنگی را یکی از اصلی ترین مسائل جامعه اسلامی دانست و گفت: مسئولان فرهنگی باید به گونه‌ای در این حوزه دغدغه‌مند شوند که شب‌ها نتوانند به راحتی بخوابند و شبانه‌روز درحال برنامه‌ریزی باشند.


عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: موضوع اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب باید اولویت نخست معاونان فرهنگی و دانشجویی قرار بگیرد. افراد و گروه‌هایی که به منظور در برنامه‌های فرهنگی دعوت می‌شوند از لحاظ فرهنگی و شئون بررسی شوند و شأن و شخصیت دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه حفظ و صیانت شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دیوارهای کاذب بین مسئولان و دانشجویان باید برداشته شوند، مسئولان واحدهای دانشگاهی اهتمام ویژه‌ای برای حضور در دفاتر فرهنگی و دانشجویی داشته باشند و امور دانشجویان بدون فوت وقت و با سرعت عمل انجام بگیرد.


کلانتری بیان کرد: فضاسازی صحیح و جذاب به‌طور موثر در فضای دانشگاه صورت بگیرد. از پیام‌های نافذ و تاثیرگذار در فضای فیزیکی دانشگاه استفاده شود و از رفتارهای ضدتبلیغ به‌شدت اجتناب شود.


وی ادامه داد: معاونان فرهنگی و دانشجویی جزء مدیران ارشد واحدهای دانشگاهی به‌شمار می‌روند، تقسیم عناوین کاری بین مدیران و کارشناسان بسیار حائز اهمیت و ضروری است. اولویت‌های مهم دانشگاه با تقسیم کار قابل تحقق است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراسم‌های ویژه برای دانشجویان جدیدالورود با رعایت شأن ایام محرم و صفر با رویکرد ویژه فرهنگی برگزار و دانشجویان درخصوص آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تبیین شوند. راه‌اندازی و تقویت مراکز مشاوره همراه با آغاز سال تحصیلی از سر گرفته شوند.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته