دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1398 - 07:15
دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

دولت در گام سوم کاهش تعهدات برجامی به گفتمان مقاومت اتکا کند

دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: از دولت انتظار می‌رود که در گام سوم کاهش تعهدات برجامی به گفتمان مقاومت اتکا کند و فریب خدعه و نیرنگ غربی‌ها را نخورد.
کد خبر : 414019
photo_2018-11-28_17-07-18.jpg

میلاد عبدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به نزدیک بودن موعد گام سوم کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام گفت: اروپایی‌ها ۱۱ تعهد درباره فروش نفت ایران و بازگشت پول آن، سرمایه گذاری در ایران، حمل و نقل، هوانوردی و کشتیرانی داده‌اند ولی هیچ‌گاه به آنها جامه عمل نپوشاندند.


وی افزود: ارائه  پیشنهادادت و تعهدات بی‌عمل از سوی اروپایی‌ها در واقع برای اتلاف وقت و دستاویز قراردادن آن برای اینکه جمهوری اسلامی ایران را متقاعد کنند که در پی آن هستند برجام حفظ شود و برای آن تلاش می‌کنند، اما مشاهدات و مستندات غیراز آن است.


دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: اروپایی‌ها عملا از خود استقلال عمل نشان نداده‌اند و در جهت سیاست‌های ترسیم شده آمریکا حرکت می‌کنند؛ آمریکا و اروپایی‌ها قرابت‌های منافعی دارند و این امری پر واضح هست که در مواجهه با ایران هم صدا و یکدل هستند.


عبدی عنوان کرد: گام‌هایی که ایران در دو مرحله برای کاهش تعهدات برجامی خود در پاسخ به بدعهدی‌های اروپا برداشته است در راستای وادار کردن اروپایی‌ها برای اجرایی کردن تعهدات خودشان و بسترسازی برای دستیابی جمهوری اسلامی ایران به منافع ملی خود از معاهده برجام است.


وی اشاره کرد: در دو گامی که برداشته شد، عملا هیچ اقدام جزئی و مثبت از طرف اروپایی‌ها مشاهده نشد به جز شومنی‌های دیپلماتیک که اخیراً نیز یک وعده توخالی مبنی بر ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید نفت از ایران در ذیل همان شومنی‌ها ارائه دادند.


دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: گام سوم اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران به مراتب باید قاطع‌تر و محکم‌تر برداشته شود تا در طرف مقابل تغییر رفتار بنیادی صورت بگیرد.


عبدی در تشریح سخنان خود اظهار کرد: این گام باید طوری باشد که اروپایی‌ها این امر را یقین کنند که احتمالاً دیگر گام چهارمی از سوی ایران در پیش نباشد و بعد گام سوم، گام بعدی فروپاشی ساختار برجام از سوی ایران خواهد بود یعنی خروج از برجام  و دیگر هر اقدامی که باید بکنند بعد گام سوم حتما باید عملیاتی کنند تا اینکه ایران از برجام خارج نشود.


وی خاطرنشان کرد: از اقداماتی که در گام سوم می‌شود انجام داد می‌تواند شامل رفع محدودیت تحقیق و توسعه، توسعه نسل‌های جدید سانتریفیوژ، افزایش سطح غنی‌سازی، استفاده از سانتریفیوژهای IR6و IR8، ایجاد محدودیت در بازرسی‌های ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز هسته‌ای و دانشگاهی، باشد.


این فعال دانشجویی تأکید کرد: به طور کلی همانطور که مقام معظم رهبری مطرح کرده بودند از اروپایی‌ها باید قطع امید کرد؛ اینکه در این بین فرانسه میانجی‌گری می‌کند و رابطی شده است برای برقراری مذاکره بین ایران و آمریکا، نوعی استهزای ایران است.


عبدی ادامه داد: موضع جمهوری اسلامی ایران کاملا مشخص است که به هیچ عنوان با آمریکا مذاکره نخواهد کرد و این سم مضاعف است؛ متاسفانه رئیس جمهور ایران اخیرا مطرح کردن که برای تامین منافع ملی و آبادانی کشور با هرکسی که بداند لازم باشد از مذاکره کردن دریغ نخواهیم کرد، بیان این مطلب از سوی اقای روحانی مشخص نیست منطبق بر کدام تجربه تاریخی است!


دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان سخنان خود گفت: از دولت انتظار می‌رود که به گفتمان مقاومت اتکا کند و فریب خدعه و نیرنگ غربی‌ها را نخورند.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته