دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 12:08
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی:

کلید حل مشکلات کشور در جیب مکرون و ترامپ نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: کلید حل مشکلات کشور در جیب مکرون و ترامپ نیست؛ بعضی‌ از مسئولان طوری رفتار می‌کنند که انگار مشکلات به جای پاستور باید در واشنگتن حل شود.
کد خبر : 413216
57778540.jpg

محمد غلامیان در گفتگو  با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به رمینه‌سازی بعضی از مقامات کشور برای مذاکره مجدد با غرب به میانجی‌گری فرانسه گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود صراحتاً گفتند که مذاکره نخواهیم کرد و جنگ نخواهد شد. امام خمینی(ره) هم جمله زیبایی داشتند مبنی بر این که ما ممکن است از شر غرب خلاص شویم اما از شر تربیت‌شده‌های غرب نمی‌توانیم خلاص شویم.


وی افزود: امروز مسئله مهمی که در کشور داریم همین است که عده‌ای راه برون‌رفت از مشکلات را در خارج از کشور می‌بینند و کلید حل مشکلات را در جیب رؤسای کشورهای غربی جستجو می‌کنند ولی باید کلید حل مشکلات کشور در جیب امثال مکرون و ترامپ نیست.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: امروز به جای اینکه به توسعه داخلی نگاه کرده و به رونق تولید، اشتغال و رفاه توجه کنند، به دنبال این هستند که با فضاسازی رسانه‌ای به سمت اموری بروند که بارها و بارها در آن شکست خورده‌اند. موضوعی که مورد پذیرش فرهیختگان و عموم جامعه بود این است که آمریکا هیچ وقت در کنار ایران نیست و سابقه روشن آن در برجام دیده می‌شود. مگر در آن برنامه چه به دست آوردیم که بار دیگر می‌خواهید مذاکره کنید؟ مذاکره با کسی که یک بار قرارداد خود را پایمال کرده چه سودی خواهد داشت؟


غلامیان عنوان کرد: گروهی هستند که می‌خواهند مذاکره را به کشور تحمیل کنند؛ اکنون نماینده جدیدی معرفی کردند که رئیس جمهور فرانسه است. وی در همان ابتدا خود را نماینده گروه G7 معرفی می‌کند اما ترامپ اعلام می‌کند که مکرون نماینده گروه G7 نیست بلکه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نماینده وی بوده است. این بازی‌های سیاسی که نشئت گرفته از آنارشی حاکم بر فضای روابط بین‌المللی است و نشان‌دهنده این است که برخلاف اینکه مقامات اجرایی کشور (روحانی و ظریف) ادعای شناخت فضای بین‌الملل را دارند، در عمل هیچ شناختی از این فضا ندارند.


وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که برخی سیاسیون فضایی برای انحراف ذهن مردم و مشغول کردن آنها از انتخابات مجلس شکل داده‌اند. دولت فعلی راه برون‌رفت از مشکلات را به غرب حواله می‌کند. ظاهراً مشکلات به جای پاستور باید از واشنگتن حل شود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد: سؤال جدی که برای مردم مطرح می‌شود این است که آمریکا کار را به جایی رساند که ظریف به غیر از محل جلسات نمی‌توانست در جای دیگری از شهرهای آمریکا حاضر شود. چطور به این جایگاه رسیدیم که وزیر امور خارجه کشورمان را تحقیر کنند؟! مسئولانی که بارها در ماه‌های گذشته گفته‌اند که متوجه خباثت‌های آمریکا شده‌اند، انگار واقعاً متوجه دشمنی آمریکا نشده و تنها بازی رسانه‌ای انجام داده‌اند.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته