دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1398 - 18:34
اولادقباد:

اصلاح قوانین مانع بروز تخلف در اقتصاد دیجیتال است

نماینده مردم تهران با تأکید بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از این صنعت جدید و نوپا در ایران تأکید کرد و گفت: افزایش سواد رسانه‌ای افراد از طریق آموزش و نظارت بر اقتصاد دیجیتال بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر : 413794
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، فریده اولادقباد با تأکید بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از این صنعت جدید و نوپا در ایران تأکید کرد و گفت: افزایش سواد رسانه‌ای افراد از طریق آموزش و نظارت بر اقتصاد دیجیتال بسیار حائز اهمیت است چراکه هرقدر هم این حوزه درآمدزا باشد بودن آموزش مضراتش بیشتر از فوایدش خواهد بود.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده با کمترین هزینه بیشترین درآمد و اشتغال را به همراه دارد، ادامه داد: راه ساماندهی فعالیت‌های حوزه صنعت دیجیتال مقابله با آن و ایجاد سد بر سر راه جوانان تحصیل‌کرده فعال در آن نیست بلکه باید با نظارت و اصلاح قوانین راه‌های تخلف را در این حوزه بست.


وی با بیان اینکه فعالان حوزه صنعت تولید محتوای اپراتوری مروج فرهنگ و اخلاق هستند و می‌توانند سبب رونق تولید ملی در بخش محتوای ایرانی-اسلامی شوند، افزود: با توجه به جایگاه اثرگذاری، باید مسئله نظارت و آموزش فعالان صنعت تولید محتوای اپراتوری را جدی گرفت و درعین‌حال فضا را برای رونق و گسترش فعالیت آن‌ها باز کرد.


رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به فعالیت ده‌ها هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده، گفت: این حوزه فضای بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی بانوان است.


به اعتقاد وی دولت باید از بستر قانون برای رونق این صنعت در مسیر درست خود بهره گیرد نه آنکه با سنگ انداختن جلوی پای فعالان این حوزه به‌جای حل مسئله صورت‌مسئله را پاک کند.


اولادقباد با انتقاد از عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه اقتصاد دیجیتال، اضافه کرد: به‌یقین بدون ایجاد زیرساخت‌ها نمی‌توان رشد و پیشرفت توام با درآمدزایی را در این مسیر شاهد بود، در حالی که وضعیت اقتصادی نامناسب کنونی کشور و تحریم‌های ناعادلانه ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها جهت دستیابی به درآمد و اشتغال را دو چندان کرده است.


ااین نماینده مجلس با تأکید بر اینکه نباید در مقابل تکنولوژی ایستاد که می‌تواند نیازهای افراد جامعه را از مسیر راحت‌تری تأمین کند، توضیح داد: از طریق اقتصاد دیجیتال دیگر هزینه‌های اضافی به مردم جهت دریافت همین خدمات به‌صورت حضوری تحمیل نمی‌شود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است نظارت، ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش اطلاعات مردم از فروش کالاهای تقلبی در فضای مجازی، سوءاستفاده، افزایش قیمت، شکل دادن قیمت‌های حبابی و سلب اعتماد جلوگیری خواهد کرد.


پایان پیام/4083/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد دیجیتال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته