دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1398 - 11:33
شب دوم محرم در دانشگاه امیرکبیر چه گذشت؟؛

فاطمی‌سیرت: انسان در مسیر الحاق به کاروان سیدالشهدا باید از جان خود بگذرد

مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله‌الحسین(ع) در شب دوم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام فاطمی‌سیرت در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
کد خبر : 413634
cc.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله‌الحسین(ع) در شب دوم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام فاطمی‌سیرت توسط هیئت رهروان شهدای این دانشگاه در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.


این مراسم با نوای کربلایی امین پویان‌راد و استقبال مردم و دانشگاهیان همراه بود. در این جلسه حجت‌الاسلام ابراهیم فاطمی‌سیرت به بیان سخنرانی پرداخت.


انسان در مسیر الحاق به کاروان سیدالشهدا باید از جان خود بگذرد


فاطمی‌سیرت در این مراسم با اشاره به اینکه بهترین فرصت برای رسیدن به معرفت حسینی همین ماه محرم است، اظهار کرد: باید از این ماه به نحو احسن استفاده کرد و در کنار شور حسینی به شعور حسینی نیز پرداخت.


وی افزود: اولیاء خدا در مسیر الهی هیچ ترسی ندارند. انسان نباید در محضر الهی هیچ تعلق خاطر و یا ترسی داشته باشد.


این کارشناس مذهبی تأکید کرد: در محرم باید تعلقات را کنار گذاشت تا به امام(ع) رسید، بهار این وصول و الحاق کاروان سیدالشهدا(ع) همین دهه اول محرم است. بعضی اوقات انجام کارهای روزمره ما را از همراهی با امام عصر خود باز می‌دارد، باید همواره به یاد داشته باشیم که کل یومٍ عاشوراء و کل ارضٍ کربلاء و اعتقاد داریم که این کاروان در طول تاریخ در جریان بوده و یارگیری می‌کند.


فاطمی‌سیرت عنوان کرد: حیات دین در گرو حرکت سیدالشهداست. ما در زمان‌های مختلف به سیدالشهدا لبیک می‌گوییم. امام رضا(ع) به ریان بن شبیب فرمودند: اگر میخواهی آن چیزی که برای اصحاب سیدالشهدا رقم خورده برای تو نیز رقم بخورد بگو: یا لیتنی کنتُ معکم.



وی ادامه داد: سید ابراهیم مجاب، کسی است که در حرم مطهر اباعبدالله به ایشان سلام کرد و همانجا از امام(ع) جواب شنید و همان جا توسط یک ناصبی کشته شد. نکته در این است که اهل بیت(ع) توصیه به این امر یعنی الحاق به کاروان سیدالشهدا کرده‌اند.


این کارشناس مذهبی بیان کرد: انسان باید آمادگی از خودگذشتگی داشته باشد. مرگ سراغ همه می‌آید، «ولو کنتم فی بروج مشیده». کسی همراه اهل بیت(ع) تا اخر می ماند که از همه چیز بگذرد و آماده مرگ شود. عقیله بنی‌هاشم(س) در شب عاشورا از سیدالشهدا پرسید: یارانت را امتحان کرده‌ای، امام حسین(ع) فرمود: آن‌ها را امتحان کرده‌ام؛ آن‌ها برای شهادت در راه من، مثل طفل شیرخواره مشتاق هستند.


فاطمی‌سیرت تصریح کرد: اولین ویژگی که انسان در مسیر الحاق به کاروان سیدالشهدا باید داشته باشد این است که از جان خود بگذرد. شاگردان مرحوم آیت‌الله بهشتی نجفی، وی را در خواب دیدند. پرسیدند که شما محضر اباعبدالله(ع) می‌رسید؟ گفته بود: بله؛ ولی خیلی نزدیک نمی‌توانیم شویم، بسیجی‌هایی که شهید شدند دائماً در کنار حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند و ما با حضرت فاصله داریم.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته