دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1398 - 17:18
طی اطلاعیه‌ای؛

اولین مرحله داوری آثار شرکت کننده در جشنواره کتاب سال دانشجویی آغاز شد

مرحله نخست داوری آثار رسیده به دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره کتاب سال دانشجویی آغاز شد.
کد خبر : 413548
کتاب.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هرسال هم‌زمان با هفته کتاب با حضور دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه باهدف ایجاد نشاط علمی و دانشگاهی و جلب حمایت ناشران حوزه کتاب‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.


این جشنواره که با تقویت بنیه علمی دانشگاهی و شناسایی فعالان این حوزه به همراه است امسال بیست و ششمین دوره خود را آغاز و مرحله داوری این دوره با پایان یافتن مهلت ارسال آثار از امروز آغازشده است.


با توجه به گزارش اعلام شده از طرف دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره کتاب سال دانشجویی بیش از 500 اثر جهت داوری در این دوره از جشنواره توسط دبیرخانه دریافت شده است که گروه علوم انسانی با بیشترین آثار دریافتی در صدر قرار دارد؛ کتاب‌‌های علوم پزشکی، دامپزشکی، فنی و مهندسی به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.


داوری هر اثر در این دوره از جشنواره با توجه ملاحظات علمی و تخصصی در 4 مرحله انجام خواهد شد. آثار دریافتی دبیرخانه با توجه به معیارهای مشخص‌شده در موضوع و محتوای رشته‌ها و گروه‌های تعیین‌شده طبقه‌بندی‌شده است. هر اثر توسط مدیر گروه و دو مشاور، بر مبنای فرم مرحله اول داوری و مبتنی بر شاخص‌هایی همچون مناسب بودن محتوای کلی کتاب، شیوه تجزیه‌وتحلیل و نتیجه‌گیری علمی مطالب کتاب، سبک و شیوه نگارش کتاب، به‌کارگیری خلاقیت علمی در محتوا و ارائه مطالب کتاب و همچنین جامعیت و کاربردی بودن مطالب کتاب ارزیابی و داوری می‌شود.


آثار توسط هیئت‌داوران با توجه به برگه‌های مختص داوری برای هر گروه ارزشیابی می‌شوند و هیئت‌داوران در جلسه نهایی داوری، آثار برتر هر گروه را به تفکیک تعیین و با در نظر گرفتن تمامی شرایط و ضوابط علمی موجود و طبق آیین‌نامه جشنواره کتاب سال دانشجویی آثار برتر را معرفی خواهد کرد.


گفتنی است برگزیدگان نهایی در هفته پایانی آبان ماه هم‌زمان با هفته کتاب در مراسم اختتامیه تقدیر خواهند شد.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته