دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1398 - 12:06
جنبش عدالتخواه دانشجویی:

نگرانی مردم از هجوم بولدوزرها به ده‌ونک/ دستگاه قضا به پرونده ده‌ونک ورود کند

جنبش عدالتخواه دانشجویی با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه‌ قضائیه نسبت به فراموشی مشکل مردم ده‌ونک و فشار حقوقی دانشگاه الزهرا(س) هشدار داد.
کد خبر : 413437
97-08-c07-1922-620x410.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جنبش عدالتخواه دانشجویی با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه‌ قضائیه نسبت به فراموشی مشکل مردم ده‌ونک و فشار  حقوقی دانشگاه الزهرا(س) هشدار دادند.


در این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید، قریب یک سال از تخریب بخشی از خانه‌های اهالی کوی کارخانه محله ده ونک توسط بولدوزرهای دانشگاه الزهرا(س) میگذرد. بخشی از خانواده‌ها که از بازنشستگان دولت بودند، آواره شده‌اند و بخشی نیز که با پیگیری به موقع ‌دانشجویان از اجرای حکم‌شان جلوگیری شد هم اکنون زیر سقف‌شان ساکن‌اند ولی در بلاتکلیفی و نگرانی از هجوم بولدوزرها و فشارهای تیم حقوقی دانشگاه، شب را روز می‌کنند.


در ادامه این نامه بیان شده است: نیک می‌دانید در مورد یک محله با حدود 90 خانه در قلب پایتخت کشور صحبت می‌کنیم، که در چند وقت گذشته بیش از 10 نفر از اهالی آن با سکته متأثر از فشار قلبی و عصبی یا از دنیا رفته‌اند یا خانه نشین شده‌اند؛ با توجه به بررسی‌های کمیته حقوقی پیگیری حق اهالی ده ونک و با توجه به اینکه اجحاف در حق مردم این محله در برابر نهاد زورمند دانشگاه برای ما مسجل شد در دوره آیت‌الله آملی پیگیری‌هایی را برای اعاده رسیدگی مجدد انجام دادیم که پاسخ درخوری از جانب ایشان نیافت.


جنبش عدالتخواه دانشجویی در بخش دیگری از نامه خود خطاب به آیت‌الله رئیسی عنوان کرده است: از جنابعالی خواهشمندیم با اولویت قرار دادن رسیدگی از طریق ماده 477 که درخواست رسمی و مستنداتش خدمتتان رسیده هر چه سریع‌تر به این پرونده ورود کرده و با دستور اعاده دادرسی نسبت به بررسی مجدد حق مردم ده ونک در دادگاه اقدام کنید.


در انتهای این نامه به نامه 53 نهج البلاغه اشاره شده که آمده است: «لن تقدس امة لایؤخذ للضعیف فیها حقه من القوی غیر متتعتع» امتی که حق ضعیفان را از زورمندان باصراحت و بدون خوف و ترس نگیرد، هرگزپاک نمی شود و روی سعادت را نمی‌بیند.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته