دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 14:58
در صندوق نوآوری و شکوفایی؛

نخستین هاب صادرات محتوای دیجیتال کشور رونمایی شد

آیین رونمایی از نخستین هاب محتوای دیجیتال صادراتی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
کد خبر : 413270
57932444.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در این مراسم علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مهدی محمدی دبير ستاد اقتصاد ديجيتال، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران و سرکندی مدیرعامل شرکت توسعه محتوای پارس دیجیتال حضور داشتند.


علی وحدت در این نشست اظهار کرد: قرار است در کشور بستری برای صادرات نرم‌افزار فراهم شود، از همین رو وجود چنین سامانه‌ای بسیار مهم است. ظرفیت‌هایی که در کشور از نظر نیروی انسانی و... وجود دارد، نشان می‌دهد که اکنون برای صادرات چنین مواردی فرصت بسیار خوبی فراهم شده است.


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: امیدواریم که تیم شرکت توسعه محتوای پارس دیجیتال که روی این موضوع کار کرده‌اند، بتوانند نتیجه مناسبی بگیرند و بتوانند به صادرات نرم‌افزار کمک کنند.


وی در عین حال به مشکلات موجود در بحث صادرات نرم‌افزار در کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال مشکلاتی در خصوص صحت‌سنجی بحث صادرات در این حوزه وجود داشت که دفتر فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اقداماتی را شروع کرده و منتظر ارائه نتایج این اقدامات هستیم.


وحدت تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خدمت به این پروژه و پروژه‌هایی از این قبیل را از وظایف اصلی خود می‌داند تا بتواند روند امور را تسهیل کرده و اثربخشی چنین فعالیت‌هایی را چند برابر کند؛ چراکه در حوزه‌های نرم‌افزاری ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم.


در ادامه مراسم، مدیرعامل شرکت توسعه محتوای پارس دیجیتال اظهار کرد: این هاب به عنوان نخستین هاب صادرات محتوای دیجیتال در سه بخش اپلیکشین‌‌های موبایل، محتوای ویدئویی و انیمیشن فعالیت خواهد کرد. این پلت‌فرم ارائه دهنده خدماتی از قبیل استانداردسازی، ترجمه، انتشار، بازاریابی دیجیتال و... است.


در ادامه مراسم از سامانه PDE رونمایی شد و در پایان نیز پنلی میان مدیران شرکت توسعه محتوای پارس دیجیتال و متقاضیان این سامانه برگزار شد.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: علی وحدت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته