دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 14:30

درون‌گراها می‌توانند بهترین رهبر باشند

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد درون‌گراها نقاط قوتی دارند که آنها را تبدیل به بهترین رهبران دنیا می‌کند.
کد خبر : 413254
full_Introverts.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینورس، بیشتر درون‌گراها فکر نمی‌کنند که از نقش‌های رهبری یا شغل‌های سطح بالا لذت ببرند اما نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که درون‌گراها دارای ویژگی‌های شخصیتی هستند که آنها را بهترین گزینه برای رهبری می‌سازد.


در واقع بیشتر درون‌گراها بر این باورند که در مقام رهبری و مدیریت بسیار نگران و مضطرب خواهند شد. اینکه شخص درون‌گراست یا خیر از طریق بروز ویژگی‌های شخصیتی مانند اجتماعی بودن و برونگرایی سنجیده می‌شود.


براساس یافته‌های جدید، ویژگی‌های شخصیتی درون‌گراها از جمله گوش دادن و تفکر عمیق باعث می‌شود که این افراد مدیران و رهبران موفقی باشند


درون‌گراها در مقایسه با برون‌گراها معمولاً مثبت‌تر، ساکت‌تر و محافظه‌کارانه‌تر رفتار می‌کنند. میزان برون‌گرایی یا درون‌گرایی یک شخص ارتباط مستقیمی با عواقب شخصیتی و حرفه‌ای دارد. برای مثال، برون‌گراها نسبت به درون‌گراها موفقیت بیشتری در حرفه فروش دارند. از سوی دیگر درون‌گراها صادق‌تر و فروتن‌تر هستند و کمتر سلامتی و ایمنی خود را به خطر می‌اندازند.


برون‌گراها نسبت به درون‌گراها بیشتر در موقعیت‌های شغلی مدیریتی و رهبری قرار می‌گیرند. احتمال ترفیع شغلی برای درون‌گراها و رسیدن آنها به مقام مدیریتی نیز کمتر از برون‌‌گراهاست چراکه درون‌گراها معمولاً از نظر دیگرhk به‌عنوان فرد با قابلیت رهبری دیده نمی‌شوند.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته