دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 18:43
باقری در هفتمین جشنواره ملی رویش:

کانون‌ها، محیط تجربه اندوزی اجتماعی دانشجویان است

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: پاسخ به نیاز جامعه و کمک به دولت نیز از دیگر وظایف دانشگاه‌ها است و در شرایط تحریم، تمامی نهادها و جامعه باید در کنار هم باشند.
کد خبر : 412922
702289_354.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا عبدالرضا باقری  عصر امروز در افتتاح هفتمین جشنواره ملی رویش که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: کارکرد اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است اما برای دانشجو یک محیط تجربه اندوزی نیز به حساب می‌آید. هم‌چنین دانشگاه فضایی برای حضور دانشجویان در نهادهای خود‌جوش همانند کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.


وی افزود: بیش از ۲۰ سال از عمر کانون‌ها در دانشگاه‌ها می‌گذرد و اکنون بیش از ۳‌هزار کانون در دانشگاه‌های کشور فعال هستند. هم‌چنین بیش از ۵هزار دانشجو در این کانون‌ها حضور دارند. در این همایش باید تجارب 20 ساله کانون‌ها را بررسی و نقاط ضعف را رفع کنیم. 


قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروز شاهد درخشش و فعالیت کانون‌های دانشجویی هستیم که منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شوند. انجمن‌های علمی نیز بسترهای مهمی برای فعالیت‌های دانشجویی محسوب می‌شوند. 


وی خاطرنشان کرد: کانون‌ها در دانشگاه‌ها به‌صورت خودجوش توسط دانشجویان و برای رفع نیاز روز کشور شکل گرفته‌اند؛ ما سعی می‌کنیم بستر را برای فعالیت‌های دانشجویی فراهم کرده و کمتر در این فعالیت‌ها مداخله کنیم.


قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: بهترین دوستی‌ها، دوستی‌هایی است که در محیط‌های دانشگاهی شکل گرفته است. هم‌چنین دوران دانشجویی بهترین دوران مطالعه است که شاید این فرصت‌ها در آینده تکرار نشود.


باقری گفت: ۶۵ نهاد بنیاد حامیان علمی در دانشگاه ایجاد شده است. بنیاد حامیان پاسخگوی دانشگاه به مطالبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه است. امروز نهادهای دانشجویی در کنار نهادهای مردمی نهادهای قدرتمندی هستند.


وی بیان کرد: نهادهای دانشجویی می‌توانند یاری‌گر جامعه،  مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها باشند؛ حضور نهادهای دانشجویی در سیل اخیر و صحنه‌های کمک به مردم این موضوع را به‌خوبی نمایش داد. 


وی افزود: پاسخ به نیاز جامعه و کمک به دولت نیز از دیگر وظایف دانشگاه‌ها است و در شرایط تحریم، تمامی نهادها و جامعه باید در کنار هم باشند. امیدوارم کانون‌های دانشجویی از آغاز سال تحصیلی با استفاده از تجارت خود در حوزه‌های جدید ورود کنند و بتوانند طرح موضوع برای فکر کردن در جامعه ایجاد کنند. 


انتهای پیام/4127/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

برچسب ها: عبدالرضا باقری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته