دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1398 - 10:30
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی:

تعالی علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کارگاهی و نظریه‌پردازی خواهد بود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعالی علوم انسانی مأموریت اول معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی است و این تعالی به‌صورت کارگاهی و نظریه‌پردازی خواهد بود.
کد خبر : 411889
5.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در همایش توانمندسازی اساتید حوزه علوم انسانی و هنر ویژه هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: این دوره به‌عنوان زمینه‌ای برای اندیشه‌ورزی و تعالی حوزه علوم انسانی است. تعالی این حوزه مأموریت اول معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی است و به‌صورت کارگاهی و نظریه‌پردازی خواهد بود.


وی افزود: مأموریت هیئت‌های اندیشه‌ورز تبیین شده و به تصویب هیئت‌رئیسه دانشگاه رسیده است. قبلاً نیز تأکید شده است که اعضای این هیئت‌ها نباید از نیروهای اجرایی باشند و معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه نیازمند بازوانی قدرتمند در این هیئت‌ها برای اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی است.


خسروپناه ورود اندیشه‌ورزان دانشگاهی را به هیئت‌های استانی امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دانشمندی و ارائه تدابیر برای تعالی علوم انسانی شروط اصلی ورود استادان فرهیخته به هیئت‌های اندیشه‌ورز است.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: به‌روزرسانی، بومی‌سازی‌ و حِکمی سازی ازجمله ویژگی‌های بارز تعالی علوم انسانی است. ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته‌ها و رشته گرایش‌های درسی بر اساس آمایش سرزمینی، ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری بر اساس سامانه پایش و برنامه نظام موضوعات، تقویت و توانمندسازی استادان گروه علوم انسانی، کشف نخبگان و فرهیختگان علمی از بین استادان و دانشجویان به‌منظور برگزاری جلسات نقد و کرسی‌های نظریه‌پردازی، تدوین کتب درسی، کمک‌درسی و منابع مرجع در راستای تعالی گروه و احیای تراز اسلامی در زمینه‌های طب، نجوم، موسیقی، جغرافیا و علوم اسلامی به‌عنوان هفت مأموریت اصلی هیئت‌های اندیشه‌ورز به‌شمار می‌رود.


خسروپناه با اشاره به لزوم اهتمام استادان به مسئله‌محوری و کیفی سازی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی بیان کرد: تصحیح متون، کشف و احیای مکاتب علمی و روش‌شناسی در متون قدیمی و تمدنی از دیگر وظایف هیئت‌های اندیشه‌ورز است. مکاتب هنری، عرفانی و اسلامی باید احصا و کاربست‌های آن در گروه‌های درسی و دانشگاهی تبیین شود.


وی عنوان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز نمایشی هیچ دردی از گروه علوم انسانی و هنر دانشگاه دوا نخواهد کرد و تعالی پیوسته و پیش‌بینی‌شده را به دنبال نخواهد داشت. معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی چابک و جهادی به دنبال تعالی و اندیشه‌ورزی در حوزه علوم انسانی تشکیل شده است.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته