دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1398 - 19:34
آزاد زعیم در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزای گروه جهادی شهید بلباسی/ رفع مشکل آب شرب در دستور کار قرار گرفت

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: دانشجویان گروه جهادی شهید بلباسی در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی اعم از راه‌اندازی کارگاه‌های چرم‌دوزی، نمد‌‌ دوزی، جعبه‌سازی و ساخت زیورآلات انجام داده‌اند.
کد خبر : 411672
3.jpg

جواد آزاد زعیم در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر این‌که «روحیّه‌ جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن، کار را وظیفه‌ خود دانستن، همه‌ نیروها را در راهِ کارِ درست به میدان آوردن؛ این روحیّه‌ جهادی است. برای این‌که این روحیّه‌‌ جهادی در شما تقویت بشود، حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است»، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این اردوهای جهادی طبق منویات مقام معظم رهبری، ره توشه‌ای از اخلاص، معنویت و دعای خیر مردم محروم که ولی‌نعمت ما هستند برای خود جمع کنیم.


وی افزود: گروه جهادی شهید محمد بلباسیِ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج سعی کرده است عرصه فعالیت‌ در زمینه‌های مختلف از عمرانی و علمی تا اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را برای جهادگران فراهم کند.



مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با بیان این‌که این گروه جهادی علاوه بر خدمت‌رسانی، برنامه‌هایی نیز برای خودسازی جهادگران تدارک دیده تا به‌عبارتی برای جهاد در طول زندگی شخصی خود آماده شوند، خاطرنشان کرد: جهادگران گروه جهادی شهید بلباسی متشکل از ۷۰ جهادگر خواهر و برادر از تاریخ ۲۷ مردادماه تا ۵ شهریورماه به‌مدت ۱۰روز به محرومان کمک می‌کنند.


آزاد زعیم ادامه داد: این گروه جهادی در روستاهای شهرستان نظرآباد استان البرز شامل نجم‌آباد، شیخ حسن، قپچاق‌، وایبک و خرم‌آباد که جمعیتی بالغ بر۷۰۰۰ نفر دارند، به ارائه خدمات در زمینه‌های عمرانی، پزشکی، دام‌پزشکی، خدماتی، بهداشتی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره‌ای و آموزشی می‌پردازد.


وی با اشاره به این‌که کارگروه‌های مختلفی در این اردوی جهادی در نظر گرفته شده است، گفت: کارگروه‌ عمرانی به تکمیل و مرمت دو خانه محروم خواهد پرداخت ‌. هم‌چنین کارگروه فرهنگی برنامه‌هایی اعم از جشن بزرگ عید غیر، اطعام روز عید غدیر، همایش روز هوای پاک و پیاده‌روی خانوادگی، جشن تکلیف، مسابقه بادبادک‌ها، جشنواره غذا و شهدا آبروی محله را برگزار کرده و می‌کند.



مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج عنوان کرد: در کارگروه آموزشی، کلاس‌های تقویتی ریاضی، زبان و عربی و هم‌چنین آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، کارگاه و آزمایشات علمی نظیر ساخت موشک‌های آبی و رباتیک برگزار می‌شود و کارگروه هنری به برگزاری کلاس‌های نقاشی، سیاه‌ قلم، خیاطی و ... می‌پردازد.


آزاد زعیم با بیان این‌که دانشجویان گروه جهادی شهید بلباسی در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی اعم از راه‌اندازی کارگاه‌های چرم‌دوزی، نمد‌ دوزی، جعبه‌سازی و ساخت زیورآلات انجام داده‌اند، گفت: هم‌چنین در کارگروه بهداشت‌ به آموزش حفظ سلامت دهان و دندان و نکات بهداشتی در مواجهه با دام و طیور پرداخته شده و در کارگروه ورزشی به اجرای مسابقات گوناگون و آموزش کاراته و ژیمناستیک پرداخته می‌شود.


وی ادامه داد: کارگروه مشاوره این گروه جهادی در زمینه‌های تربیت فرزند، روابط بین زوجین و مشاوره تحصیلی فعالیت خواهد کرد. هم‌چنین کارگروه دام‌پزشکی به‌صورت کامل جمعیت دامی منطقه را از نظر درمان و واکسیناسیون پوشش خواهد داد و کارگروه پزشکی شامل آزمایشگاه، پزشک عمومی، ماما و تیم‌های دندان‌پزشکی است.



مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تأکید کرد: گروه جهادی شهید بلباسی به شناسایی مشکلات عمومی مردم منطقه و برنامه‌ریزی و تلاش برای حل آن، بنا‌ بر‌ منویات مقام معظم رهبری و در قالب طرح اعتلای بسیج دانشجویی اقدام کرده است.


آزاد زعیم در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم منطقه از نظر آب شرب دچار مشکل بوده و آب محله شور بوده و در برخی موارد غیر قابل شرب است که گروه جهادی، در حال بررسی و ارائه راه‌کار برای حل این مشکل است. امیدواریم که خدمات گروه جهادی شهید بلباسی مقبول درگاه احدیت واقع شود و باعث ایجاد خیر و برکت در زندگی جهادگران شود.


انتهای پیام/4118/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب