دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 14:28
مسئول گروه جهادی حرکت‌المحرومین:

مسئولان گروه‌های جهادی را جدی نمی‌گیرند/ کار جهادی باید در زندگی روزمره جریان داشته باشد

مسئول گروه جهادی حرکت‌المحرومین فارس گفت: مسئولان برخلاف مقام معظم رهبری گروه‌های جهادی و جوانان را جدی نمی‌گیرند.
کد خبر : 410996
200450_-210523.jpg

عقیل فیاضی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی گفت: پیام مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی به قدری دقیق و حساب‌شده است که انگار خود ایشان سال‌ها در اردوهای جهادی حضور دارند. نگاه تیزبینانه و ریزبینانه‌ای در پیام ایشان وجود دارد. البته در همه مسائل این نگاه نافذ وجود دارد.


وی افزود: در سخنان و پیام مقام معظم رهبری به مشکلی اشاره شده است که شاید اشکال گروه‌های جهادی نیز محسوب می‌شود.  اگر همه به نظر مقام معظم رهبری توجه کنیم، بسیاری از مشکلات گروه‌های جهادی حل می‌شود. در خصوص بحث هم‌گرایی و شبکه‌سازی کارهای جهادی بعضاً دیدیم که در کارهای جهادی، گروه‌ها به صورت منفصل عمل می‌کنند.


مسئول گروه جهادی حرکت‌المحرومین بیان کرد: شاید در نقاطی از کشور گروه‌های جهادی خوب عمل کنند اما این خوب بودن در حد همان گروه باقی می‌ماند و فعالیت‌ها یا تجارب‌شان را به اشتراک نمی‌گذارند. اگر هم به اشتراک بگذارند، ممکن است گروه‌های دیگر کمتر از این تجارب استفاده کنند. یکی از مواردی که می‌تواند این نقایص را برطرف کند، شبکه‌سازی گروه‌های جهادی است.


فیاضی خاطرنشان کرد: نکته دیگر که در فرمایش‌های مقام معظم رهبری مهم بود، در خصوص این است که اگر کار جهادی انجام می‌شود، اثرگذاری اولیه در خود فرد بروز پیدا می‌کند. این نکته باید مورد توجه جهادگران قرار گیرد که همه آنچه انجام می‌شود، آن فعلی نیست که در ظاهر می‌بینیم. اثرگذاری اولیه و مهم، تأثیرگذاری در فرد است، چه در زندگی فردی و چه اینکه فرد خودش را در جامعه اثرگذار ببیند. به تعبیر امروزی کسی که کار جهادی انجام می‌دهد، حال خوشی به دست می‌آورد و این اثرگذاری نباید فراموش شود.


وی تصریح کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند این بود که در کارهای جهادی فعلی ممکن است نهایتاً 10 تا 15 درصد جوانان بهره‌مند شده باشند و باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا آن 90 یا 85 درصد باقی مانده را به کار جهادی دعوت کنیم و آنها را نیز در این حال خوش و خدمت‌گذاری سهیم کنیم.


این جهادگر ادامه داد: البته توجه به دربرگیری بیشتر جوانان و افزایش کمیت گروه‌های جهادی نباید منجر به کاهش کیفیت کار گروه‌های جهادی شود. در جایی که کیفیت کار مد نظر باشد، باید به فکر کمیت نیز بود. حواس‌مان باشد کمیت فدای کیفیت نشود. نکاتی که مقام معظم رهبری بیان می‌کنند، نکاتی جامع بوده و همه جهات را شامل می‌شود.


فیاضی با بیان اینکه گلایه‌ای از کمتر برخورداری مسئولان از تفکر جهادی داریم، توضیح داد: مسئولان، جوانان گروه‌های جهادی را جدی نمی‌گیرند و باور ندارند که در بسیاری از کارهای بزرگ، این جوانان هستند که گره‌گشا بودند. بعضاً می‌بینیم که کارها در روند اداری گیر می‌کنند. در فرمایش‌های مقام معظم رهبری نیز اشاره شده است که گروه‌های جهادی خود را اسیر بوروکراسی و روند اداری نکنند.


وی در تکمیل سخنان خود اشاره کرد: بخشی از انرژی گروه‌های جهادی صرف کارهای بوروکراتیک و اداری شده و این تلف شدن انرژی سبب می‌شود اعضای گروه‌های جهادی قدری دلسرد شوند. هر چند کسانی که عزم خود را برای کارهای جهادی جزم کنند، طبیعتاً پیه همه این موارد را به تن خود مالیده‌اند.


مسئول گروه جهادی حرکت‌المحرومین اعلام کرد: توقعی که از مسئولان داریم این است که تفکر جهادی را جدی بگیرند و نکته‌ای که مقام معظم رهبری به عنوان شاه‌کلید بیان کردند، مبنی بر اینکه گفتمان جهادی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود، یعنی اینکه در جامعه کار جهادی یک فرهنگ شده و صرفاً معطوف به اردوی جهادی نباشد، در تمامی کارهایمان جاری باشد.


فیاضی در پایان گفت: بخشی از کار جهادی برگزاری اردوی جهادی است. این فرهنگ می‌تواند در زندگی و کار هر شخص نمایان باشد. فرهنگ جهادی محل برون‌رفت ما از هر مشکل و عبور کردن از هر «نشدن‌هایی» است. در هر جایی که کار جهادی و کار خستگی‌ناپذیر انجام دادیم که شبانه‌روز را نشناسیم، موفق بودیم و در هر جا هم که دل را به غیر بستیم و تلاش نکردیم، شکست خوردیم.


انتهای پیام/4107/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته