دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاروانداری در گفتگو با آنا:

گذراندن چند واحد درسی توجیه مناسبی برای ادامه تحصیل در ایران نیست

دبیر شورای صنفی علوم پزشکی زاهدان گفت: گذراندن چند واحد درسی نمی‌تواند توجیه مناسبی برای اجازه ادامه تحصیل برای دانشجویان در خارج از کشور باشد.
کد خبر : 411336
637017330558753317_md.jpg

سعید کارونداری در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گذراندن چند واحد درسی نمی‌تواند توجیه مناسبی برای اجازه ادامه تحصیل برای دانشجویان در خارج از کشور باشد.


وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویانی که در خارج از کشور به دلیل توانایی مالی با دور زدن سد کنکور در رشته موردعلاقه خود ادامه تحصیل می‌دهند که این اقدام به‌نوعی تضییع حقوق افراد و ظلمی فاحش و تبعیض مسلم نسبت به داوطلبان شایسته‌تر از آن دانشجویان متمکن است که جرمشان فقط بی‌پولی است.


دبیر شورای صنفی علوم پزشکی زاهدان افزود: از طرفی تصمیم به افزایش ظرفیت جذب دانشجو در رشته‌های پزشکی و افزایش پذیرش دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل، دانشگاه‌ها را با موجی از دانشجویان تازه برگشته مواجه خواهد ساخت و این موضوع با توجه به فراهم نبودن امکانات کافی در دانشگاه‌ها و مهیا نبودن بستری برای افزایش ظرفیت و تفاوت شرایط تحصیلی خارج و داخل کشور تناقض‌های بسیاری را در آموزش عالی کشور ایجاد خواهد کرد.


وی تصریح کرد: قطعاً این طرح غیرعلمی است و بدون مطالعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه‌شده است و اقدام مؤثر در این خصوص شفاف‌سازی و آگاهی بخشی در رابطه با اثرات مخرب این طرح به مسئولین مربوطه به‌خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.


کاروانداری در پایان گفت: ارتقا کیفیت آموزشی و تأمین نیازهای کشوردرحوزه بهداشت، سلامت، پیشگیری و درمان برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است در تمامی تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها باید به آن توجه کند و فعالین دانشجویی گامی بردارند چراکه یقیناً با اجرای این طرح در آینده شاهد بروز مشکلات زیادی خواهیم شد.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته