دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 12:57
ذاکرالحسینی در گفتگو با آنا:

شهریه سنوات تحصیلی، فعالیت‌های آموزشی دانشجویان را مختل کرده است

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کاهش سنوات در سال‌های قبل موجب نگرانی و اغلب دلیل اعتراض دانشجویان است که تابه‌حال برای رسیدگی به آن تصمیمات جدی از طرف دانشگاه‌های دولتی اتخاذ نشده است.
کد خبر : 410478

سرود ذاکرالحسینی در گفتگو با خبر‌نگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: افزایش سنوات در سال‌های قبل موجب نگرانی و اغلب دلیل اعتراض دانشجویان است که تابه‌حال برای رسیدگی به آن تصمیمات جدی از طرف دانشگاه‌های دولتی اتخاذ نشده است.


وی ادامه داد: نه‌تنها دانشگاه صنعتی امیرکبیر بلکه سایر دانشگاه‌های دولتی تهران نیز با چنین مشکلی مواجه هستند. بر اساس جلسات برگزارشده با مسئولین دانشگاه فعلاً قرار نیست تغییری در مصوبه سنوات دانشگاه امیرکبیر ایجاد شود.


دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: یکی از نگرانی‌های دانشجویان دانشگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر این است که تصمیمات ناگهانی در این زمینه ابلاغ شود و دانشجویان نتوانند فرصت هماهنگی با این شرایط را داشته باشند. این اصلاً منطقی نیست که سنوات کارشناسی هشت‌ترم باشد و دراین‌باره دانشگاه‌های دولتی تهران سختگیری بیشتری دارند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر فارغ‌التحصیلی بیش از 50 درصد دانشجویان بالای هشت ترم زمان می‌برد و دانشگاه زمانی می‌تواند سخت‌گیری کند که 70 درصد دانشجویان زیر هشت ترم فارغ‌التحصیل شوند و دلیل به طول انجامیدن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دلایل مختلفی دارد که سختگیری اساتید، نبودن شرایط مناسب برای انتخاب واحد ازجمله مشکلات دانشجویان است که باعث می‌شود در مدت‌زمان تعیین‌شده درس خود را به پایان نرساند.


ذاکرالحسینی در پایان گفت: زمانی که وارد دانشگاه شدم تعداد ترم‌های مجاز برای فارغ‌التحصیلی بین 8 الی 10 ترم بود و در خصوص پرداخت شهریه سنوات اطلاعی نداده بودند وقتی در دفترچه انتخاب رشته چنین ابلاغی صادر می‌شود باید تا آخر تحصیل دانشجو روال نیز همین باشد نه اینکه ناگهان در میانه تحصیل، یک قانون جدیدی ابلاغ شود.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته