دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 10:50
رشید در گفتگو با آنا:

وزارت خارجه نسبت به کشتار مسلمانان کشمیر موضع‌گیری شفاف داشته باشد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی گفت: وزارت امور خارجه نسبت به کشتار مسلمانان کشمیر موضع‌گیری شفاف و صریح داشته باشد و جلوی کشتار مردم را بگیرد.
کد خبر : 410767
ihj.jpg

احسان رشید در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ناجوانمردی دولت هند در پی کشتار بی‌گناه مسلمانان کشمیر اظهار کرد: بحران اخیر در کشمیر، با بحران‌های قبلی تفاوت بزرگی دارد و این بار تقابل بر سر آزادی‌های بیشتر نبوده و در واقع دعوا بر سر بقاست.


وی افزود: هند در اقدامی عجولانه و نسنجیده اصل 370 قانون اساسی خود را که در آن امتیازهای ویژه‌ای به مناطق مسلمان‌نشین «جامو و کشمیر» داده شده را لغو کرد و کشمیری‌ها که دقیقا به خاطر همین اصل، حاکمیت هند بر مناطق خود را پذیرفته بودند، دیگر دلیلی برای تبعیت از این دولت نمی‌بینند.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه کشتار مسلمانان کشمیر توسط دولت هند یکی از خطرناک‌ترین کارهای ضد حقوق بشری در جهان است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اثر این اقدام، بر هم زدن ترکیب جمعیتی این منطقه در آینده و از بین‌رفتن یکپارچگی مذهبی در آن خواهد شد که موجب افزایش اختلافات و درگیری‌ها می‌شود.


رشید تصریح کرد: وزارت امور خارجه ایران موضع محتاطی نسبت به حوادث کشمیر در پیش گرفته و در واکنش خود فقط به پیگیری(!) ماجرا بسنده کرده است. این نوع موضع‌گیری با بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که در دفاع از مظلومان قاطع‌ترین و بی‌پرده‌ترین لحن را داشته و دارند، فرسنگ‌ها فاصله دارد. امیدواریم وزارت امور خارجه نسبت به کشتار مسلمانان کشمیر موضع‌گیری شفاف و صریح داشته باشد و جلوی کشتار مردم را بگیرد.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته