دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1398 - 12:29
طی بیانیه‌ای

بسیج دانشجویی شریف خواستار شکست سکوت مسئولان نسبت به اوضاع مسلمانان کشمیر شد

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، طی بیانیه‌ای خواستار شکست سکوت مسئولان مربوطه نسبت به اوضاع مسلمانان کشمیر و رسیدگی به آنان شد.
کد خبر : 410422
bbb.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف  طی بیانیهای در واکنش به اتفاقات اخیر منطقه کشمیر و اعتراض به سکوت یا کم‌کاری مسئولین مربوطه، خواستار رسیدگی به این اتفاقات را کرد.


در ابتدای این بیانیه  آمده است: عید سعید قربان همیشه ی تاریخ، یادآور توحید و یکتا پرستی ابراهیم خلیل و بیزاری و مقابله او با هرگونه حق ستیزی، ظلم و خودکامگی بوده است و به همین سبب خداوند در قرآن از ایشان به عنوان اسوهای نیکو برای یکتاپرستان عالم نامبرده که امروزه و در شرایط کنونی جامعه بینالملل نیاز به این الگو برداری بیش از پیش احساس می‌شود.


در ادامه ذکر شده است: این ایام که خبرهای دردناک پرپر شدن انسانیت در کشمیر به دست سیاستمداران دولت هند که متأسفانه در حال اثبات سرسپردگی خود به صهیونیستها و چپاول بهناحق‌ مزایا و منافع هستند به گوش رسیده و تصاویر دلخراش کشتار وحشیانه مسلمانان این منطقه قلب هر آزادهای را جریحهدار کرده است، از هر انسان ابراهیم مسلکی انتظار میرود که نسبت به این جنایات بشری سکوت نکرده و به مقابله با طاغوت صفتیهای صورت گرفته در آنجا بپردازد.


این بیانیه می‌افزاید: اما در کمال تعجب متأسفانه در روزهای گذشته شاهد آن هستیم که دولتمردان و مسئولان جمهوری اسلامی سکوت را پیشه کرده و چشم به روی این ندای کمک خواهی مظلومین بستهاند و سرانجام پس از فشار افکار عمومی واکنش خود را در حد یک تماس و ابراز نگرانی خلاصه کردهاند. سؤال اینجاست که مسئولان ارشد مملکتی بهویژه دستگاه سیاست خارجی چطور به خود این اجازه را دادهاند که از کنار فریاد مظلومیت یک مسلمان اینگونه به راحتی عبور کنند؟


بسیج دانشجویی شریف در این بیانیه تأکید کرده است: از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود که صراحتاً به مردم گزارش دهد علت برخورد سرد و تشریفاتیشان در برابر این جنایت انسانی چیست و آیا وقت آن نرسیده که اقدامی مؤثر و رو به جلو در برخورد با سیاستهای ضد اسلامی دولت هند انجام دهند؟ عدم پاسخ به این سؤالات و ادامه روند فعلی افکار عمومی را به سمت این جواب که مناسبات اقتصادی بین دو کشور به عدم اقدام مؤثر دولتمردان در این موضوع منجر شده، نزدیکتر خواهد کرد.


در پایان بیانیه آمده است: ضمناً از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین ستاد حقوق بشر قوه قضائیه انتظار می‌رود تمام همت خود را در جهت حل مشکلات این مردم ستمدیده به کار گیرند. از طرفی از حکام سایر کشورهای اسلامی که این روزها حجاجشان در سرزمین وحی گرد هم جمع شده و توحید و یگانگی پرودگار و امت اسلامی را فریاد می‌زنند هم انتظار می‌رود که طبق کلام امام راحل که فرمودند: «اگر توحید کلمه کنید، چطور هندوی بدبخت میتواند کشمیر عزیز را از ما بگیرد و از مسلمین بگیرد و هیچ کاری از آنها نیاید؟» عمل کرده و در برابر این فجایع هولناک اقدام مشترک و مؤثری را عملیاتی کنند‌. در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکومیت شدید این جنایات انسانی در حق مسلمانان عزیز کشمیری، از مسئولان ایران اسلامی و سایر ملل مسلمان تقاضی دارد که با جدیت اتفاقات این منطقه را پیگیری و از ادامه یافتن این وضعیت جلوگیری کنند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

برچسب ها: بیانیه کشمیر هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته