دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1398 - 02:00
تیموریان در گفتگو با آنا:

اساتید فاسد و ضد انقلاب جایی در دانشگاه نباید داشته باشند

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری مشهد گفت: استادی که فساد اخلاقی، مشکل اعتقادی و تفکرات ضد انقلاب‌گونه دارد، دانشجویان را به انحراف می‌کشاند.
کد خبر : 410050
bb.jpg

محمدرضا تیموریان در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، 


با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحولات سیاسی و فرهنگی در ایران ایجاد کرد، اظهار کرد: در دوران پهلوى، دانشگاه‌هاى كشور تعداد محدودى بود و فسادهاى اخلاقى در میان دانشجویان و اساتید به راحتى قابل مشاهده بود.


وی افزود: دانشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستخوش تغییر شدند و با گسترش دانشگاه‌ها و ایجاد فضای اسلامی، موارد غیراخلاقی به شدت تنازل پیدا کرد و فقط تعداد اندکی از اساتید وجود دارند که دست به فساد اخلاقی زدند که باید با آنان محکم برخورد شود.


دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر شاهد فسادهاى اخلاقى موردى اساتید به صورت نامحسوس در دانشگاه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: بعضاً نهادهای نظارتی در دانشگاه‌ها به این قضیه توجه کمی دارند. مناسب‌ترین راه برخورد با استاد متخلف(غیر از مسائل اخلاقی) تذکر کتبی و درج در پرونده و در صورت تکرار از به‌كارگیرى آن‌ها برای تدریس کردن جلوگزی شود.


تیموریان تصریح کرد: استادی که فساد اخلاقی، مشکل اعتقادی و تفکرات ضد انقلاب‌گونه دارد، دانشجویان را به انحراف می‌کشاند. انحراف اعتقادی و عناد با جمهوری اسلامی و تبلیغ فرقه‌های ضاله در کلاس درس توسط استاد دانشگاه بالاتر از فساد اخلاقی آنان است. این افراد با جذب جوانان به تفکرات خود، آنان را فریب می‌دهند.


وی تأکید کرد: به تعبیر رهبر انقلاب « اگر نگاه استاد به بیرون از مرزها باشد و اعتقادی به کشور و مفاهیم رایج و معتبر هویتی نداشته باشد، دانشجویانی با همان نگاه فاسد تربیت می‌کند»، این خیانت در امانت است. امانت همان دانشجویانى هستند كه یک ترم به این استاد اعتماد می‌كنند و او با افكار غربى و ضد دینى به دانشجویان خیانت می‌كند.


این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با اساتید ضد انقلاب و منحرف باید به مراتب سخت‌تر از موارد فساد اخلاقى باشد، چراکه فساد اخلاقى مقطعى بوده و با گذشت زمان به فراموشى سپرده می‌شود ولى فسادها و انحرافات اعتقادى در فکر و باورهاى جوانان ریشه می‌كند و حتى مسیر زندگى آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۴
۰
حضور خداوند یکتا در دل اساتید سبب سرافرازی کشور شده است و اساتید گنجینه ی پیشرفت و خودکفایی کشور و آینده ی روشن کشورند.
هلدینگ شایسته