دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1398 - 13:58

اوبر در پی کاهش درآمد میلیاردی دیگر مهندس استخدام نمی‌کند

کاهش درآمد میلیاردی اوبر باعث شده که استخدام نیروی انسانی در این کمپانی متوقف شود.
کد خبر : 409781
1_3Xxbn-0JCg_HynA3wAt32Q.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینورس، بعد از کاهش چند میلیارد دلاری درآمد اوبر این کمپانی استخدام نیروی انسانی در بخش مهندسی نرم‌افزار و مدیر محصول در آمریکا و کانادا را متوقف کرده است. این توقف در جذب نیروی انسانی ارتباطی به بخش خودروهای خودران و حمل و نقل ندارد.


خیر توقف در جذب نیروی انسانی یک روز بعد از انتشار گزارش مالی سه ماه دوم سال اوبر اعلام شد. براساس این گزارش، درآمد اوبر 5.4 میلیارد دلار کاهش یافته که رکورد کاهش درآمد این کمپانی را شکسته است.


اوبر اخیراً حدود 400 بازاریاب را تعدیل نیرو کرده است. کارکنان این کمپانی نگران هستند که شرکت برای جبران ضرر و زیان‌ها دست به تعدیل نیروی بیشتری بزند. اوبر از نظر مالی در خطر جدی قرار ندارد، برخلاف کاهش‌های میلیاردی در درآمد، این کمپانی 13.7 میلیارد دلار در بانک سرمایه دارد.


باتوجه به میزان سرمایه این کمپانی در بانک، اوبر می‌تواند با همین نرخ کاهش درآمد تا دو سال به کار خود ادامه دهد. با این حال دارا خسروشاهی مدیر اجرایی اوبر از سوی وال‌استریت تحت فشار است تا میزان درآمد این کمپانی را بهبود ببخشد.


گفتنی است که در میزان کاهش درآمد اوبر اغراق شده، حدود 4 میلیارد دلار از 5.4 میلیارد دلاری درآمد اوبر به عرضه اولیه سهام مربوط است. بنابراین میزان کاهش درآمد این کمپانی در سه ماه دوم سال 1.2 میلیارد دلار بوده است.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته