دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1398 - 15:38
محمدی ایوبی در گفتگو با آنا:

مشکل اخلاقی استاد در افول سطح علمی و تربیتی دانشجو مؤثر است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مشکل اخلاقی اساتید دانشگاه در افول سطح علمی و تربیتی دانشجویان مؤثر است.
کد خبر : 409392
g.jpg

سیدعلی محمدی ایوبی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به انحراف اخلاقی برخی از اساتید دانشگاه، اظهار کرد: باید یک سیستم نظارتی به منظور شناخت اساتیدی که روحیات و اخلاق نامتعارف دارند در دانشگاه وجود داشته باشد و استاد فاسد تنبیه شود.


وی افزود: به همان میزان که رتبه‌ علمی استاد در ارتقای سطح علمی دانشجو مؤثر بوده، مشکلات اخلاقی استاد نیز در افول سطح علمی و تربیتی دانشجو مؤثر است و به سیستم نظارتی برای انتخاب اساتید شایسته از هر نظر نیازمندیم.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مسئولان نظارتی دانشگاه باید اساتید متخلف را شناسایی و با آنان برخورد قانونی کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید ضعف‌های قانونی اصلاح یا قوانین جدیدی تدوین شود و با استاد فاسد اخلاقی برخورد قاطع صورت بگیرد.


محمدی ایوبی تصریح کرد: ضربه‌ای که استاد فاسد به دانشگاه و علم می‌زند نابخشودنی بوده و هرگونه تسامح و تساهل به ضرر کل سیستم آموزشی است، پس در برخورد با چنین افرادی هرگز صبر و بخشش توصیه نمی‌شود. باید سیستم نظارت همگانی مثلاً به‌صورت سامانه پیامکی طراحی شود تا همه از جمله دانشجویان، اساتید و کارمندان بتوانند متخلف را در آن معرفی کنند.


وی خاطرنشان کرد: مادامی که این روش‌های نظارتی وجود داشته باشد، حتی اگر استادی دارای مشکلات اخلاقی نیز باشد جرأت بروز آن را در محیط دانشگاه ندارد چراکه همواره خود را تحت نظارت عموم می‌بیند. در این بین می‌توان کلاس‌های اصلاح رفتاری نیز برای اساتید در نظر گرفت و طرح‌های تشویقی و تنبیهی نیز اجرا کرد.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته