دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1398 - 06:00
جلیلی در گفتگو با آنا:

مسئولان دانشگاه با استادی که مشکل اخلاقی دارد قاطعانه برخورد کنند

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: مسئولان دانشگاه با استادی که مشکل اخلاقی دارد ابتدا دوستانه تذکر دهند و در صورت عدم رعایت و تکرار، قاطعانه و جدی برخورد کنند.
کد خبر : 406841
7.jpg

محمدرضا جلیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به انحراف اخلاقی برخی از اساتید دانشگاه، گفت: کمیته انضباطی در دانشگاه‌ها طبق آئین‌نامه وظیفه دارد که با اساتید متخلف برخورد قانونی کند. چراکه انحراف اخلاقی در شأن یک استاد نیست و انحراف، غیر از اشتباه اخلاقی است.


وی افزود: باتوجه به اینکه اساتید در دانشگاه تدریس می‌کنند باید به قوانین اسلامی و شریعت مقدس آن احترام بگذارند؛ مسئولان دانشگاه با استادی که مشکل اخلاقی دارد، اصلاح پذیر نیست و مسمومیت اخلاقی در فضای کلاس منتشر می‌کند باید قاطعانه برخورد کنند. زیرا نقش استاد در تخریب اخلاقی و متزلزل ساختن شخصیت دانشجویان بسیار مؤثر است.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد: مسئولان دانشگاه با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، بسیج اساتید و معاونت فرهنگی جلساتی به طور مداوم با اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه برای افزایش ارتقای صلاحیت‌های اخلاقی داشته باشند و همواره از تأثیر مثبت برگزاری دوره‌های اخلاق حرفه‌ای و ارتقای روش‌های اخلاقی، فرهنگی و تربیتی اساتید غافل نشوند.


وی با اشاره به اینکه صلاحیت استاد فقط نباید از طریق علمی بررسی شود، اظهار کرد: مسائل اخلاقی و اعتقادی نیز مهم است و باید در احراز صلاحیت‌ها لحاظ شود. اگر استادی مسائل اخلاقی را رعایت نکرد، از طریق کمیته انضباطی با او برخورد و از تدریس کردن محروم کنند.


انتهای پیام/4107/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته