دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1398 - 10:27
حسینی در گفتگو با آنا:

مسئولان باید با بی‌اخلاقی اساتید برخورد کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی گفت: مسئولین مربوطه در جذب اساتید بیشتر دقت کندتا شاهد استادی با مشکل اخلاقی در دانشگاه‌ها نباشیم.
کد خبر : 407051
800px-Kharazmi_University-Hesarak-th4.png

سیدرسول حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به وجود برخی اساتید دارای مشکل اخلاقی در دانشگاه‌ها، گفت: مسئولین مربوطه باید در طریقه جذب اساتید رویه خود را تغییر دهند و با دقت بیشتری نسبت به جذب استاد عمل کنند تا شاهد استادی با مشکل اخلاقی در دانشگاه‌ها نباشیم.


وی افزود: کرسی استادی دانشگاه، جایگاهی نیست که به‌سادگی به کسی سپرده شود، مسئولان باید فیلترهای قوی‌تری را اعمال کنند تا شایستگی‌های اخلاقی و علمی اساتید اثبات شود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه هر شخصی که دارای مدرک دکتری است لزوماً نمی‌تواند استاد دانشگاه باشد، خاطرنشان کرد: در احراز صلاحیت‌ها باید با وسواس بیشتری افراد را برای تصدی کرسی استادی انتخاب کرد.


حسینی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه‌ها همان‌طور که بر کوچک‌ترین رفتار دانشجویان ناظر هستند، باید همین نظارت و حتی بیشتر و جدی‌تر را بر رفتار و اخلاق اساتید اعمال کنند، چراکه رفتار استاد بر اخلاق و رفتار قشر کثیری از دانشجویان اثر می‌گذارد. اگرچه رعایت احترام اساتید مهم است اما مسئولان باید دقت کنند تا هرکس، با هر اخلاق و رفتاری، نام استاد به خود نگیرد.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته