دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 05:00
صاحبان ایده بخوانند؛

گروه‌های استارت‌آپی برای رسیدن به موفقیت به‌فکر ساختن کمینه محصول پذیرفتنی باشند

گروه‌های استارت‌آپی برای رسیدن به موفقیت و غایت مطلوب تجاری‌سازی، به‌فکر ساختن کمینه محصول پذیرفتنی باشند.
کد خبر : 408602

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، باورهای نادرست از مفاهیم استارت‌آپ موجب ناامیدی و بعضاً منجربه شکست صاحبان ایده می‌شود. ارائه صحیح استانداردها و مفاهیم رویدادهای استارت‌آپی و تأسیس یک گروه استارت‌آپ و همچنین از بین بردن باورهای نادرست می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری کسب‌وکارها ایفا کند.


یکی از باورهای نادرست این است که سخت‌ترین کار یافتن راه‌حل برای مسئله انگاشته شود، واقعیت این است که یافتن مسئله‌ای برای حل، سخت‌ترین کار است. ساخت راه‌حل برای مسئله‌ای که کسی دغدغه در آن حوزه ندارد و روند زندگی افراد را به چالش نمی‌کشد آسان است. 


سوال اینجاست که از کجا باید فهمید که  مسئله‌ای به درستی انتخاب و درحال تحقیق و حل شدن است؟ جواب این است که حل مسائل ساده، خوب و برای یک استارت‌آپ راهبردی است.


یکی از باورهای نادرست دیگر دربین صاحبان ایده این است که  چندین ماه مخفیانه روی محصولی باتمام قدرت کار می‌کنند، سپس تصمیم به اعلان عمومی می‌کنند که این مدل به استارت‌آپ نهان مرسوم است. 


ولی واقعیت  این است که هرچه سریعتر محصول تیم استارت‌آپی عمومی شود، فرضیات و مفروضات با سرعت بیشتری تست و آزمایش می‌شوند. 
برای این منظور نیز گروه استارت‌آپی باید کمینه محصول پذیرفتنی بسازد که به پرسش «آیا ما محصول درست را می‌سازیم» پاسخ دهد. گروه‌های پیشرو زود و همیشه شکست می‌خورند، و به تعبیری شکست‌ها را تا جای ممکن ارزان تمام می‌کنند. گروه‌ها باید در طول راه خود به سوی موفقیت، شکست بخورند چراکه ایده اولیه گروه، یقیناً ایده نهایی نخواهد بود.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب