دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 12:34

فیس‌بوک نام اینستاگرام و واتس‌اپ را تغییر می‌دهد

مارک زوکربرگ به بهانه شفاف‌سازی نام اینستاگرام و واتس‌اپ را تغییر می‌دهد.
کد خبر : 408464
dims.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مشبل، فیس‌بوک صاحب اینستاگرام و واتس‌اپ است اما بسیاری از افراد از این واقعیت غافل مانده‌اند. حالا مارک زوکربرگ تصمیم گرفته که با تغییر نام اینستاگرام و واتس‌اپ به همه یادآوری کند که صاحب این شبکه اجتماعی و پیام‌رسان است.


زوکربرگ قصد دارد نام اینستاگرام و واتس‌اپ را تغییر دهد تا کاربران بدانند که این دو پلت‌فرم آنلاین پیشرفت و بهبود خود را مدیون فیس‌بوک هستند. حال سؤال اینجاست که نام‌های جدید چه خواهد بود؟


اینستاگرام به «اینستاگرام از فیس‌بوک» و واتس‌اپ به «واتس‌اپ از فیس‌بوک» تغییر نام خواهند داد. به گفته سخنگوی فیس‌بوک، این شرکت قصد دارد در خصوص محصولات و خدمات خود شفاف‌تر عمل کند.


گفتنی است که بنیان‌گذاران اینستاگرام و واتس‌اپ طی چند سال گذشته از خانواده فیس‌بوک جدا شده‌اند. برای مثال کوین سیسترام و مایک کریگر بنیان‌گذاران اینستاگرام هر دو فیس‌بوک را ترک کرده‌اند چراکه تیم فیس‌بوک بیش از اندازه در کارهای‌ آنها دخالت می‌کردند.


بنیان‌گذاران واتس‌اپ نیز به دلیل اختلاف‌نظر با زوکربرگ از تیم فیس‌بوک جدا شدند. حال که تمام بنیان‌گذاران واتس‌اپ و اینستاگرام از فیس‌بوک خارج شده‌اند، این کمپانی قصد یکپارچه‌سازی و سلطنت بر این پلت‌فرم‌ها را کرده است.


تغییر نام اینستاگرام و واتس‌اپ با توجه به رسوایی‌هایی فیس‌بوک که در مورد تجاوز به حریم خصوصی کاربران، حرکتی خطرناک محسوب می‌شود.


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته