دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به‌منظور توسعه فرآيندهای ارتباط با صنايع؛

کارگاه ساخت هواپیمای بدون سرنشین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد

کارگاه رایگان ساخت هواپیمای بدون سرنشین به‌همت معاونت پژوهشی و فناوری و دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در محل دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.
کد خبر : 407192
پهباد1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارگاه رایگان ساخت هواپیمای بدون سرنشین به‌همت معاونت پژوهشی و فناوری و دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در محل دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.


هدف برگزاری این کارگاه کشف استعدادهای خلاق، گسترش و توسعه فرآیندهای ارتباط با صنایع و ایجاد تحول در سیستم آموزشی در مواجهه با مسائل متنوع  صنعت هوایی در بین دانشجویان است.


تشریح کاربردی آیرودینامیک هواپیما، سازه هواپیما و نقش المان‌های مختلف در استحکام سازه‌ای و جنس‌های لازم، مبانی نقشه‌خوانی و انواع نقشه‌های هواپیماهای مدل و تشریح نقشه ساخت هواپیمای هدف، تشریح انواع متریال و چسب‌های مورد استفاده در هواپیما، الزامات ساخت و حین دوره، شرح استانداردها و تشکیل تیم‌ها، تشریح اصول طراحی ساده یک هواپیمای مدل بهینه و با مشخصات مانورپذیری و پایداری دلخواه در کنار وزن سازه‌ای مطلوب، کار بر روی بال و بدنه، کاور بال و بدنه و شرح اصول کاورکشی درست، نصب موتور و راه‌اندازی سیستم الکترونیک هواپیما و توضیح رادیوکنترلر از جمله رئوس مطالب بررسی شده در این کارگاه است.



این کارگاه با مشارکت انجمن علمی و دانشجویی مهندسی مکانیک و با همکاری اعضای هیئت علمی گروه مکانیک واحد تهران مرکزی برگزار شد.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته