دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1398 - 16:53
شبستری خیابانی در گفتگو با آنا:

منتشر نشود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز گفت: اردوی جهادی انجمن اسلامی دانشکده دندانپزشکی تبریز در منطقه محروم لاهیجان شهرستان تبریز به مدت 8 روز برگزار شد.
کد خبر : 406270
photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۰_۲۳-۳۳-۰۵.jpg

محمد شبستری خیابانی در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت:  اردوی جهادی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز باهدف ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم برگزار شد.


وی ادامه داد: این اردوی 8 روزه از مورخ 23 الی 30 تیرماه در روستای لاهیجان شهرستان تبریز با همکاری دهیاری، شورای اسلامی و هماهنگی علوم پزشکی استان به مدت 8 روز در مرکز بهداشت و درمانی این روستا برگزار شد و با حضور دانشجویان داوطلب عضو انجمن اسلامی دانشجویان دندانپزشکی مورد استقبال اهالی این منطقه قرار گرفت.



دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز تصریح کرد: طی اطلاعیه از دانشجویان علاقه‌مند جهت حضور در این اردوی جهادی دعوت شد که با استقبال گرم اعضای انجمن اسلامی این دانشکده برای نیازسنجی در اولین اقدام یک تیم متشکل از رزیدنت‌ها و دانشجویان جهت بررسی دقیق منطقه اعزام شد.


وی افزود: بعد از نیازسنجی به‌عمل‌آمده با همکاری مرکز بهداشت به دلیل عدم وجود دندان‌پزشک در آن منطقه که نیاز اساسی به خدمات دندانپزشکی داشت و خدمات دندانپزشکی از قبیل کشیدن دندان، ترمیم و ...  برای حدود 600 نفر از مراجعه‌کننده‌ها ارائه شد.



وی گفت: در این  فعالیت‌ها به تعداد 560 دندان پوسیده کشیده شد و تقریباً 120 عدد دندان، ترمیم و فیشور سیلنت که یک‌لایه محافظ بر روی شیارهای دندان اعمال می‌شود تا مانع از گیر افتادن میکروب‌ها و مواد غذایی درون این شیارها شده و به‌دنبال آن جلوی پوسیدگی دندان بدین‌وسیله گرفته می‌شود، انجام‌شده است.


دانشجوی سال آخر دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: میانگین سنی مراجعه‌کنندگان در این منطقه در حدود 35 سال بود کمترین سن 6 ساله و مسن‌ترین بیمار 79 ساله بود که در کنار انجام خدمات درمانی خدمات آموزشی در حوزه سلامت دهان و دندان نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه شد.



وی گفت: تجهیزات لازم برای خدمات دندانپزشکی با هماهنگی دانشکده دندانپزشکی در اختیار انجمن اسلامی قرار گرفت و تجهیزات دیگر نیز مرکز بهداشت روستای لاهیجان در اختیار گروه جهادی انجمن اسلامی دانشگاه دندانپزشکی قرارگرفته بود.


شبستری خیابانی در پایان با تشکر از همکاری تمامی عوامل دخیل در برگزاری این اردوی جهادی امیدوار شد تا با برگزاری مجدد این قبیل فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در بیند دانشجویان داوطلب برای حفظ سلامت و بهداشت در مناطق محروم  بیشتر تلاش شود.


انتهای پیام/4108/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته