دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام کراری در گفتگو با آنا:

گفتمان انقلاب اسلامی علوم انسانی و اسلامی را به جامعه تسریع می‌دهد

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان فارس گفت: گفتمان انقلاب اسلامی علوم انسانی اسلامی را به بدنه جامعه تسریع می‌دهد.
کد خبر : 406083
karari.jpg

حجت‌الاسلام علی‌حسین کراری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی گفت: برگزاری  نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در حقیقت یکی از اقدامات انقلابی و آتش به اختیاری است که در آن اساتید خوش فکر دانشگاه و حوزه، آستین همت را در زمینه تبیین علوم انسانی اسلامی بالا زدند و آثار فاخری را که در طول 40 سال انقلاب اسلامی تألیف و چاپ شده است جمع‌آوری، معرفی، بررسی و نقد می‌کنند.


وی بیان کرد: طرح نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در یک همکاری صمیمانه و خود‌جوش میان دانشگاه آزاد اسلامی، آستان قدس رضوی و حوزه‌های علمیه عنوان و سپس عملیاتی شد. این نشست‌ها در ابتدا به صورت آزمایشی در 8 استان کشور برگزار شد و سپس به 22 استان کشور گسترش یافت.


معاون پژوهشی و نماینده حوزه علمیه در استان فارس و طرح گفتمان انقلاب اسلامی ادامه داد: ماهیت طرح گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از ثمرات و برکات علمی و دانشی، دانشمندان حوزه و دانشگاه است. این اساتید در طول 4 دهه که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد آثار بسیار فاخری را زمینه علوم انسانی اسلامی تألیف و چاپ کرده‌اند. انقلاب اسلامی در واقع شجره طیبه‌ای است که در طول چهار دهه تلاش و مجاهدت‌های علمی اساتید  متعهد حوزه و دانشگاه توانسته در زمینه علوم انسانی اسلامی ثمرات بسیار ارزنده‌ای را داشته باشد.


کراری اظهار کرد: اساتید فاضل حوزه و دانشگاه در زمینه ارتقای علوم انسانی اسلامی در  دوره انقلاب اسلامی زحمات بی‌شماری را متحمل شده‌ و توانسته‌اند آثار بسیار فاخری  را تألیف کنند. آثاری که در طول 4 دهه انقلاب اسلامی در کتاب‌خانه‌ها مانده است. گفتمان انقلاب اسلامی در ماهیت ذاتی خود، ابتدا آثار فاخر و مؤلفان آثار را شناسایی می‌کند و سپس این آثار در جمع اساتید حوزه و دانشگاه با حضور مؤلف به نقد می‌گذارد.


وی یادآور شد: گفتمان انقلاب اسلامی در واقع طرحی خوب، نو و پویا است که آثار فاخر علوم انسانی اسلامی را به بدنه حوزه و دانشگاه هدایت می‌کند. دانشجویان، اساتید و طلاب جوان با شرکت در نشست‌های طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی با اندیشه‌های دیگر آشنا می‌شوند و بعضاََ این اندیشه‌های را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. تکمیل شدن و پخته‌گی آثار یکی دیگر از برکات برگزاری نشست‌‌های گفتمان انقلاب اسلامی است.


کراری تأکید کرد:  در استان فارس نیز طرح گفتمان انقلاب اسلامی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه علمیه و آستان قدس برگزار می‌شود. در طول تابستان برای  برنامه‌ریزی و راه‌اندازی این نشست‌ها جلساتی داشته‌ایم و در آینده‌ای نزدیک ضمن انتخاب دبیر برای نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی، تقویم این نشست‌ها نیز تعیین می‌شود.


وی اظهار کرد: با برگزاری  نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی، خودباوری دانشجویان و اساتید به این مسئله که ما می‌توانیم به قله‌های دانش و علم دست پیدا کنیم تقویت و ارتقای بیشتری پیدا کند و به جایی برسیم که در زمینه علوم انسانی هیچ‌گونه وابستگی به منابع غربی نداشته باشیم. 


انتهای پیام/4107/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته