دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 13:54
رستمی در گفتگو با آنا:

مصوبات اجرایی برای سند نقشه جامع علمی کشور کافی نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مصوبات اجرایی برای این سند کافی نبوده و مسئولان باید در این حوزه بیشتر از گذشته فعالیت کنند.
کد خبر : 405643
رستمی با لوگوی آنا5.jpg

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری جلسات ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: این ستاد، جلسات بسیاری در خصوص نقشه جامع علمی کشور برگزار کرده و مصوبات خوبی در زمینه تصویب شده است.


وی افزود: مصوبات اجرایی برای این سند کافی نبوده و مسئولان باید در این حوزه بیشتر از گذشته فعالیت کنند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص اجرای نقشه جامع علمی مسئولیت اجرایی و اصلی ندارد، خاطرنشان کرد: این نهاد با جدیت جلسات ستاد نقشه جامع علمی کشور را پیگیری می‌کند و به مطالبه و تشویق نهادهای مربوطه می‌پردازد.


رستمی تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جلسات ستاد نقشه حضوری مستمر دارد و همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط را جزو وظایف خود می‌داند و به متولیان حوزه علم و فناوری کمک می‌کند.


وی در مورد وظیفه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی نهاد رهبری پیگیری و اجرایی کردن سند دانشگاه اسلامی است و موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها را به‌صورت ویژه پیگیری می‌کند، در واقع نقشه و راهبرد اصلی نهاد در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های آموزش عالی، سند دانشگاه اسلامی است.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته