دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یاورطلب در گفتگو با آنا:

دانشجویان تحصیلات تکمیلی با احصای چالش‌های صنعت به مرحله کنشگری می‌رسند

رئیس دبیرخانه برنامه علمی انرژی و مواد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی با احصای چالش‌های صنعت به مرحله کنشگری می‌رسند.
کد خبر : 402628
yavar.jpg

اکبر یاورطلب در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درخصوص برگزاری سلسله نشست‌های «ماه بازار» در سرای انرژی و مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: نشست‌های «ماه‌بازار» به‌عنوان مکمل سرای انرژی و مواد تعریف شده است و با توجه به نبود رویکردهای سیستماتیک در مجموعه دانشجویان و دانشگاهیان، به سه سؤال و چالش پاسخ داده می‌شود.


وی افزود: صاحبان صنعت و کارآفرینان با سابقه صنایع با حضور در جلسات «ماه‌بازار»، درباره مشکلات و موانع صنایع، دستاوردها و موفقیت‌های صنعت مربوطه، مراحل و روند طی‌شده در شکل‌گیری ساختار صنعتی بحث کرده و به سؤالات کلیدی در این زمینه‌ها پاسخ می‌دهند. صاحبان صنایعی که حداقل دو دهه در اکوسیستم صنعتی کشور حضور داشته‌اند و با فضای بومی صنعت ایران آشنایی دارند در سلسله نشست‌های «ماه بازار» حضور پیدا می‌کنند.


مجری و رئیس دبیرخانه برنامه علمی مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اظهار کرد: امروزه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی صرفاً با اخذ مدارک دکتری نمی‌توانند مشکلات و چالش‌های کشور را حل کنند و باید برای رسیدن به مرحله تحلیل و کنشگری به پای سخنان و چالش‌های صاحبان صنعت بنشینند.


یاورطلب با اشاره به رواج بیش از اندازه رویدادهای استارت‌آپی بیان کرد: رویدادهای استارت‌آپی کارکردهای خاص خود را دارند ولی به‌تنهایی نمی‌توانند چالش‌های کشور را حل کنند. استاد و دانشجویی که از چالش‌های کشور و به‌خصوص صنایع، اطلاعات و رصد کافی ندارد چگونه می‌تواند مشکلات و چالش‌ها را در استارت‌آپ‌ها حل کند.


وی عنوان کرد: «ماه‌بازار» درصدد غنی‌سازی و به‌روزرسانی اطلاعات و تجربه‌نگاری دانشجویان و استادان از سرگذشت صاحبان صنایع است. صنعت‌گری که بیش از 50 سال در صنعت ریخته‌گری فلزات سابقه مدیریتی دارد، بلاشک بسیاری از سوالات دانشجویان را درخصوص چالش‌های حوزه مواد می‌تواند پاسخگو باشد.


رئیس دبیرخانه برنامه علمی مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب تصریح کرد: ماه‌بازار به دنبال رصد و انتخاب استادان و دانشجویان دغدغه‌مند است. از مدیران بلندپایه گروه کارخانجات ماموت دعوت به عمل آمده است تا با حضور در نشست‌های «ماه‌بازار» به سه سؤال اصلی مخاطبان این نشست پاسخ داده و فرآیند تجربه‌نگاری نیز تکمیل شود.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب