دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1398 - 12:06
رسولی در گفتگو با آنا:

12 کاروان دانشگاهی از فرودگاه تبریز عازم عتبات خواهند شد

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آذربایجان شرقی گفت: 480 دانشگاهی این استان در قالب 12 کاروان از فرودگاه تبریز و 80 دانشگاهی نیز به همراه کاروان زمینی عازم عتبات خواهند شد.
کد خبر : 400862
Airplane.jpg

محمود رسولی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با اخبار ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی گفت: 560 نفر از دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی از پایان تیرماه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. دانشگاهیان شامل دانشجویان پسر، دانشجویان دختر، دانشجویان متأهل، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در قالب 14 کاروان 40 نفره شامل، 12 کاروان هوایی و 2 کاروان زمینی در بیست و یکمین دوره اعزام‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور به عراق اعزام خواهند شد. 


وی تصریح کرد: اولین اعزام دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی به عتبات، 31 تیرماه خواهد بود و آخرین کاروان هم 15 مهرماه به عراق اعزام خواهد شد. تمامی اعزام‌های هوایی کاروان‌های دانشگاهیان این استان از فرودگاه تبریز خواهد بود و مقصد پروازها نیز بغداد است. برگشت کاروان‌ها هم از فرودگاه نجف به مقصد تبریز خواهد بود.


مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پس از رسیدن کاروان‌ها به عراق، دانشگاهیان اولین شب را مهمان حرم با صفای امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) خواهند بود و صبح روز بعد، برای زیارت امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) عازم سامرا  خواهند شد. پس از آن سه روز در کربلا و سه روز هم در نجف اشرف اقامت خواهند داشت.


رسولی گفت: در طول سفر با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در ارتباط هستیم و جلساتی هم برای آشنایی زائران دانشگاهی با اماکن زیارتی عراق، قبل از سفر برگزار می‌کنیم.


وی افزود: در نجف و در کنار زیارت حرم مولای متقیان امام علی (ع) دانشگاهیان در مرقد صافی صفا یمانی، حضرت هود و صالح (ع)، قبرستان وادی‌السلام، مسجد کوفه، مسجد سهله و سایر اماکن حضور خواهند یافت. همچنین در کربلا هم در کنار زیارت حرم با صفای حضرت أباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) دانشگاهیان در مزار حرّ،  مقام حضرت صاحب الزمان (عج)، تل زینبیه و در همایش  «أحلی من العسل» حاضر خواهند شد.


انتهای پیام/4107/4126/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته