دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 10:37
رئیس انجمن فیزیک ایران:

استفاده از ابزارهای ریاضی دانش بشری را کامل می‌کند

رئیس انجمن فیزیک ایران گفت: استفاده از ابزارهای ریاضی دانش بشری را کامل می‌کند.
کد خبر : 400268

 به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا محمدرضا اجتهادی در یازدهمین همایش روز اندازه‌شناسی که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت:  به همت سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز اندازه‌شناسی جایگاه کشور در CGPM حفظ شد. جایگاهی که انجمن فیزیک ایران نگران از دست دادن آن بود.


وی افزود: دانش بشری با مشاهده و تفکر شکل می‌گیرد و فیزیک عنصر اندازه‌گیری را به این معادله می‌آورد. استفاده از ابزارهای ریاضی دانش بشری را کامل می‌کند.


رئیس انجمن فیزیک ایران بیان کرد: گسترش اصل هم‌ارزی باعث ایجاد زنجیره‌ای برای هم زبانی است. این زنجیره افرادی را که در این علوم فعالیت می‌کنند، به هم متصل می‌کند. با وجود تمام خطاهایی که در زنجیره هم‌زبانی صورت می‌گیرد، بشر به این زنجیره نیاز دارد.


اجتهادی تصریح کرد: با پیشرفت علم یکاهایی در فیزیک پیدا شدند که ثابت‌های بنیادی فیزیک نام دارند. استفاده از این ثابت‌ها برای اندازه‌گیری کمیت‌های مختلف سال‌ها طول کشید اما گام بزرگی برای دانش بشری بود.


وی خاطر نشان کرد: ایجاد آزمایشگاه مرجع برای اندازه‌گیری، یکی از نیازهای کشور است که امیدواریم با کمک معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، سازمان استاندارد ملی ایران و مرکز اندازه‌گیری کشور این امر محقق شود.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته