دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 18:42
قائم‌پناه در گفتگو با آنا:

انهدام پهپاد آمریکایی پاسخی عزتمندانه و اقدامی قدرتمندانه بود

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ انهدام پهپاد جاسوسی ارتش تروریستی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران نقطه قوت و عزت کشور است.
کد خبر : 400168
photo_2019-05-28_14-30-24.jpg

حمیدرضا قائم‌پناه در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به سرنگون کردن پهپاد جاسوسی ارتش تروریستی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: انهدام هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقطه قوت و عزت کشور است. نیروهای آماده، بصیر و در صحنه انقلاب اسلامی با این برخورد نشان دادند که اقتدار ایران اسلامی کاهش یافتنی نیست.


وی افزود: پیمان‌شکنی آمریکا برای همه اثبات‌شده و باید در برابر این رفتارهای آن‌ها با اقداماتی نظیر همین هواپیمای جاسوسی برخورد سخت شود. سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک یا آرکیو چهار که جدیدترین، گران‌ترین و پیشرفته‌ترین پهپاد جاسوسی دنیاست بر فراز آب‌های سرزمینی ایران و تنگه هرمز با موشک زمین به هوای مدافعان امنیت کشور به رئیس‌جمهور و دیگر مقامات سیاسی و اطلاعاتی امنیتی آمریکا پیام روشن و قاطعی داد.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: پیام سرنگونی پهپاد جاسوسی این بود که اگر جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملی و بر اساس سیاست راهبردی خود تصمیم به اقدامی بگیرد، لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و قدرتمندانه و به‌موقع آن تصمیم را عملی کرده و شجاعانه و باافتخار آن را رسماً اعلام خواهد کرد.


قائم‌پناه عنوان کرد: کشف و هدف قرار دادن پهپادی که قدرت فوق‌العاده رادارگریزی دارد و قیمت آن به‌اندازه قیمت سه فروند جنگنده فوق پیشرفته اف-35 و چهارده فروند اف-16 است، نشان از توانمندی بسیار بالای سیستم پدافندی کشور دارد و صد البته ثابت کرد که هدف قرار دادن دیگر جنگنده‌های آمریکا برای سیستم پدافند موشکی ایران بسیار ساده‌تر است.


وی تصریح کرد: این پهپاد فوق پیشرفته با پدافند موشکی بومی سوم خرداد هدف قرارگرفته، درحالی‌که سامانه موشکی ۱۵ خرداد که چند هفته پیش رونمایی شد بسیار پیشرفته‌تر از سامانه سوم خرداد است و خطر مهلک‌تری برای هر پرنده متجاوزی است که به آسمان ایران وارد شود؛ این سامانه‌های موشکی بخش کوچکی از قدرت موشکی ایران است که رونمایی شده است.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد: سرنگونی پهپاد آمریکایی آن‌قدر مقتدرانه بود که رئیس‌جمهور آمریکا با عقب‌نشینی از اظهارات اولیه خود، بار دیگر ترس و هراس خود را از هرگونه درگیری با ایران با بیان اینکه «شاید ‌اشتباه کنم» آشکار کرد. در این خصوص ترامپ تلویحاً مهر تأییدی بر درستی اقدام به‌موقع نیروهای مسلح ایران زد.


قائم‌پناه ادامه داد: ترامپ تلاش کرد از پیامدهای بیشتر این اقدام بر سرنوشت خود و آمریکا جلوگیری کند و به لحاظ نظامی در جریان یک حمله ممکن است خطایی رخ دهد اما در جریان دفاع آن‌هم هوایی تصور خطا غیرممکن است در ضمن نکته مهم‌تر این است که این اقدام پس از توجه نکردن پهپاد جاسوسی به هشدارهای مکرر رادیویی برای دور شدن از منطقه حاکمیتی ایران رخ‌داده و این نشان می‌دهد یک تصمیم بزرگ حساب‌شده بوده که مسئولان نظامی با آگاهی کامل به وظیفه خود عمل کردند.


وی خاطرنشان کرد: این تصمیم، تصمیم یک افسر عادی نبوده است بنابراین اگر ترامپ ادعا دارد ایرانی‌ها با سرنگون کردن پهپاد آمریکایی ‌اشتباه بزرگی مرتکب شدند، باید بداند آمریکایی‌ها با نقض حریم هوایی ایران ‌اشتباه به‌مراتب بزرگ‌تری مرتکب شدند.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: حقیقت این است که ترامپ به دلیل ترس از نظام جمهوری اسلامی با این تناقض‌گویی‌ها نمی‌خواهد آن را به‌حساب نظام بگذارد و به دنبال راهی برای فرار است تا خود را نجات دهد، چراکه اگر بپذیرد کار نظام بوده باید اقدامی عملی در دفاع از حیثیت خود انجام دهد ولی به دلیل ناتوانی از هرگونه اقدامی مجبور است چنین القا کند که ‌اشتباه یک افسر عادی بوده است.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته