دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 16:15
دبیر روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان:

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دولتی جناح‌محور عمل می‌کنند

دبیر واحد روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دولتی کاملاً با سرکار آمدن دولت جدید، از طیف به‌خصوصی حمایت می‌کنند.
کد خبر : 400096
_ALI3975.jpg

محمد زادمهر در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص فضای انحصاری فعالیت رسانه‌های دولتی گفت: اساساً نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر این فضا وجود دارد که دولت‌ها منحصراً رسانه رسمی را که مدنظر همه است، در اختیار دارند. در ایران نیز اگر رسانه‌های خارجی بخواهند خبر رسمی را منتشر کنند این کار را به نقل از رسانه‌های دولتی انجام می‌دهند.


وی ادامه داد: متأسفانه این فضا دیده می‌شود که  رسانه‌های دولتی کاملاً با سرکار آمدن دولت جدید، از طیف به‌خصوصی حمایت می‌کنند و هر سمت و سویی که دولت داشته باشد کاملاً از بالا به پایین با همان رویکرد فعالیت می‌کند و دفاتر استانی نیز به این روال شکل می‌گیرد،‌ عملاً می‌بینیم که نکات مثبت دولت گفته می‌شود و نقدی نسبت به این عملکرد ندارد.


زادمهر افزود: با توجه به فعالیت‌های چشم‌گیر جنبش‌های دانشجویی در طول سال‌های اخیر، رسانه‌های رسمی دولتی هیچ‌گونه ارتباطی با جنبش‌های دانشجویی نداشته‌اند و تنها با یک خط فکری و طیف خاص همکاری می‌کنند و ظاهراً یک خط قرمز فکری نیز دارند و بعضاً بین همان‌هایی که انتخاب می‌کنند خط قرمز قائل می‌شوند.


دبیر واحد روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: وظایف برخی خبرگزاری‌ها با آنچه که امروز باید در اغلب خبرگزاری‌ها انجام شود، متفاوت است.


مدیرمسئول نشریه دانشجویی هم‌شاگردی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها فضای بسته‌ای برای همکاری دارند، تصریح کرد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان توانست طی جلسات متعدد،  نسبت به مأموریت رسانه‌های انقلابی اطلاعات خوبی کسب کند که نمونه آن ارتباط با «خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی-آنا» است که همواره در تمامی برنامه‌ها و رویدادها پابه‌پای جنبش‌هایی دانشجویی فعالیت می‌کند و دنیای جدید را برای پویایی فعالیت‌های دانشجویی به وجود آورده است.


زادمهر در پایان گفت: عملاً نمی‌توان بر روی سیاست‌های کلان یک مجموعه خبری و رسانه‌ای تأثیرگذار بود ولی با درک متقابل ایجادشده، جنبش دانشجویی و اهداف آن معرفی می‌شود و  بعدازاین شناخت نسبت به جنبش دانشجویی می‌توان انتظار داشت تا همکاری‌های بیشتری به عمل آید.


انتهای پیام/4107/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته