دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1398 - 17:35
در دانشگاه امام صادق(ع)؛

اولین مناظرات دانشجویی علوم انسانی اسلامی به کار خود پایان داد

اولین دوره از مناظرات دانشجویی علوم انسانی اسلامی کشور با معرفی نفرات برتر در دانشگاه امام صادق(ع) به کار خود پایان داد.
کد خبر : 398841
photo_2019-06-17_16-27-03 (2).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین دوره مناظرات دانشجویی علوم انسانی اسلامی با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و گفتگو در حوزه گزاره‌های اسلامی با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) و مذاهب اسلامی با حضور 9 تیم دانشجویی برگزار شد.


در آخرین روز از برگزاری این مسابقات دو تیم «بیان صادق» و «مخبتین» با موضوع «رویکرد سلبی در نقد علوم متعارف غربی مقدم بر رویکرد ایجابی در تولید علم دینی است» به بیان نظرات خود پرداختند و پس از پایان بحث‌های دو طرف، تیم داوران گروه برتر اول دوره مناظرات دانشجویی علوم انسانی اسلامی کشور را انتخاب کردند.



بر اساس نظر گروه داوران، تیم بیان صادق با ترکیب مصطفی حبیب‌الله پورزرشکی، محمد علی آخوندی، محمد جواد صادقی و امیرحسین طالبیان به عنوان تیم برتر انتخاب شد و تیم مخبطین با ترکیب احمد فرشادیان، محمد طالبی، میلاد حسین‌زاده و مهدی مدرس در مجموع رتبه دوم را کسب کردند.


علی‌اصغر خندان، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیئت داوران این مسابقات بیان کرد: شکل جدیدی از مناظرات در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار کردیم و گروه‌های مرحله نهایی از موفق‌ترین گروه‌ها بودند. در نحوه برگزاری این مناظرات تفاوت‌هایی نسبت به مناظرات برگزار شده توسط سایر دانشگاه‌ها وجود دارد، از جمله اینکه داوران در مناظرات، نظرات شخصی ارائه نمی‌دهند بلکه با مشورت یکدیگر تیم برتر را انتخاب می‌کنند.


حبیب رحیم‌پور ازغدی، سردبیر برنامه زاویه شبکه چهار سیما از داوران این مسابقات اظهار کرد: اگر گزاره‌های انتخاب شده برای مناظره‌ها مبهم نباشد و شناخت کافی نسبت به آنها باشد سبب می‌شود به‌جای تأکید بر ابهامات گزاره، به بیان نظرات پرداخته شود.


سیدبشیر حسینی، سرپرست گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما از داوران این مسابقات مطرح کرد: اصل برگزاری مناظرات قابل توجه و مفید است اما توقعم از دانشجویان بسیار بالاتر بود. ساختارگزاری فرآیند مناظرات اقدامی قابل تقدیر از سوی مسئولان دانشگاه است. به‌جای اقدام فعلی به جریان‌سازی و برنامه‌های آینده‌دار توجه می‌کنند.



در این برنامه از حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیر شد.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته