دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور دکتر طهرانچی؛

جلسه طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی علوم کشاورزی برگزار شد

با هدف بررسی تحول در نظام آموزشی و پژوهشی کشاورزی، جلسه طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 398784
keshavarzi.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی و با حضور اعضای کمیته‌های تخصصی برگزار شد.


روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم اصلاح و ارتقای آموزش‌های موجود در حوزه کشاورزی، گفت: ایجاد رشته و گرایش‌های بین رشته‌ای جدید نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


وی تأکید کرد: ایجاد آموزش‌های جدید در حوزه کشاورزی باید با هدف پرورش نیرو برای شغل باشد.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد زیست‌بوم فناوری را از دیگر ضرورت‌های حوزه کشاورزی خواند و افزود: هر تصمیمی در این حوزه اخذ می‌شود، باید متناسب با نیاز بازار باشد.


طرح بازمهندسی نظام آموزشی و پژوهشی علوم کشاورزی


در ادامه، محمدرضا اردکانی سرپرست اداره کل امور پژوهشی و پروژه‌های تحصیلات تکمیلی ضمن ارائه گزارشی درخصوص عملکرد دانشگاه در طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: موضوعات بسیار مهم و کاربردی بررسی و مورد مطالعه قرار گرفته است. ازجمله این اقدامات می‌توان به مواردی چون ایجاد نظام موضوعات کشاورزی، مطالعه کشاورزی پس از سیل، ایجاد دکترای حرفه‌ای کشاورزی، برنامه اشتغال دانشجویان کشاورزی در مزارع دانشگاه، توسعه مباحث دانش بنیان کشاورزی اشاره کرد.


همکاری مؤثر و فعال دانشگاه آزاد اسلامی در تولید بذر


محمدعلی باغستانی مجری طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به ارائه گزارشی درخصوص تولید بذر در دانشگاه پرداخت و افزود: بحث بذر به صورت یک شبکه سازماندهی‌شده در دانشگاه پیگیری می‌شود و اقدامات بسیار مثبتی در این ارتباط صورت گرفته است.


وی با اشاره به برگزاری شورای عالی بذر در وزارت کشاورزی، گفت: در این جلسه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی که توانسته به حوزه تولید بذر ورود کند، بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی در تولید بذر در کشور همکاری مؤثر و فعال داشته باشد.


باغستانی در ادامه تأکید کرد: در حوزه بذر سبزی و صیفی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به عنوان یک شاخص در بخش کشاورزی کشور درخشیده است.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته