دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1398 - 03:00
سعیدی در گفتگو با آنا:

سیستم آموزشی ایران کیفیت بالایی دارد

فارغ‌التحصیل مقطع دکتری از دانشگاه ایالتی واشنگتن گفت: سیستم آموزشی در ایران درس‌محور بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.
کد خبر : 397539
aa4eff69-fe25-419b-8517-9a4a72d7fe6c.jpg

به گزارش  خبرنگار  حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  رامیار سعیدی که متولد 1365 در بانه است، مدرک کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه صنعتی اصفهان اخذ کرده است. مقطع کارشناسی ارشد را در رشته معماری کامپیوتری در دانشگاه تهران گذارند و سپس برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به آمریکا و مدرک تحصیلی خود در رشته مهندسی برق و کامپیوتر را از دانشگاه ایالتی واشنگتن اخذ کرد.


سعیدی در گفتگو با خبرنگار آنا در خصوص دستاوردهای پژوهشی خود گفت: بیش از 20 مقاله در زمینه کاربرد تکنولوژی یادگیری ماشینی در پردازش داده‌های فیزولوژی در سیستم‌ها و گجت‌های پوشیدنی نوشته‌ام.


وی در زمینه خصوصیت متمایزکننده‌ دانشگاه‌های شرقی نسبت به دانشگاه‌های غربی بیان کرد: شیوه درس دادن و آموزش در مؤسسات آموزش عالی بهتر است. دانشگاه‌های غربی پول بیشتری در اختیار دارند بنابراین دارای امکانات، تجهیزات و منابع بیشتری هستند.


سعیدی بیان کرد: ارتباط با صنعت در دانشگاه‌های غربی بیشتر است. همچنین فشار کاری در  این مؤسسات آموزش عالی نیز بسیار بالاست.


وی درباره تفاوت سیستم‌های آموزشی در دانشگاه‌های شرقی و غربی گفت: سیستم آموزش ایران درس‌محور است و کیفیت آموزش بالاتری دارد. دانشگاه‌های آمریکا عملکرد تحقیق‌محور دارند و سعی می‌کنند فرصت زیادی هم برای یادگیری در اختیار دانشجویان بگذارند. با این حال نمی‌توان از شباهت سیستم آموزشی ایران و‌ آمریکا چشم پوشید.


فارغ‌التحصیل مهندسی برق و کامپیوتر درباره میزان دانشجویان شرقی در  دانشگاه ایالتی واشنگتن گفت: در مقاطع  تحصیلات تکمیلی رشته‌های مهندسی بیشتر از 80 درصد از دانشجویان از کشورهای شرقی هستند. این آمار در رشته‌های تحصیلی دیگر حدود 25 درصد است. 


سعیدی افزود: دانشگاه‌های داخلی مانند دانشگاه تهران و صنعتی شریف  صد درصد توان رقابت با مؤسسات آموزش عالی غرب را دارند؛ در صورتی که  تنها دغدغه دانشجویانش درس باشد.


وی برای بهبود دانشگاه‌های شرقی پیشنهاد داد: دانشجویان در تحصیلات تکمیلی باید از نظر مالی تأمین شوند، بنابراین ایجاد فضایی برای حمایت مالی از آنها می‌تواند علمکردشان را بهبود ببخشد. همچنین تهیه تجهیزات لازم دانشجویان در دانشگاه می‌تواند زمینه بهبود دانشگاه‌های کشور را فراهم کند.


سعیدی درباره ویژگی‌های موردنظر در انتخاب دانشگاه خارجی گفت: جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی، سطح استادان آن، محل قرارگیری و زمینه کاری که برای خودم در نظر داشتم از جمله ویژگی‌های موردنظر برای انتخاب دانشگاه ایالتی واشنگتن بود.


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته