دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 01:11
رحیمی در گفتگو با آنا:

وزارت آموزش و پرورش نباید اسیر سیاسی‌بازی شود

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آموزش و پرورش نباید اسیر سیاسی‌بازی شود که این امر آفت بزرگی برای دستگاه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.
کد خبر : 397306
63.jpg

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به استعفای وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: درباره علت این استعفا گمانه‌زنی‌هایی مختلفی وجود دارد، وزیر می‌گوید به دلیل شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده است اما عده‌ای فشارهای بیرونی درباره پخش آهنگ و رقص در مدارس را به‌عنوان علت استعفا مطرح می‌کنند.


وی افزود: آموزش‌وپرورش نباید اسیر سیاسی‌بازی شود که آفت بزرگی برای دستگاه سیاست‌گذاری تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش با مشکلاتی مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: برآورده نشدن مطالبات اقتصادی معلمان و اینکه هر مدرسه‌ای تبدیل به ایالتی خودمختار شده و در مسائلی مانند گرفتن شهریه و نوع برخورد مدیران و معلمان با دانش آموزان شکایات زیادی می‌شود، ازجمله مشکلات این وزارتخانه عریض و طویل است.


رحیمی تصریح کرد: مشکلات بسیار دیگری ازجمله کنکور و سیستم علم‌سنجی دانش‌آموزان، تأمین نیروی انسانی تراز کشور، عدم اتکای این وزارتخانه به راهبردی مشخص در بحث آموزش و ازهم‌گسیختگی نسلی میان مدیران ارشد و برنامه‌ریز این وزارتخانه و دانش‌آموزان نسل فعلی، باتلاقی را درست کرده که وزیر آموزش‌وپرورش لاجرم استعفا را برای فرار از مسئولیت انتخاب می‌کند.


وی با اشاره به اینکه سیاسی‌بودن استعفای وزیر آموزش‌وپرورش خیلی دور از تصور نیست، افزود: سیاسی‌کاری مطلقاً نباید وارد مسئله آموزش‌وپرورش شود. اگر بسترهای سیاست‌زده‌ای در کشور و در وزارتخانه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود دارد، حل‌وفصل این معضل در این نهادها بسیار حائز اهمیت است و به هرشکل ممکن باید نهادهای آموزش‌وپرورش و آموزش عالی از هرگونه سیاست‌زدگی پیراسته باشند تا تربیت مدیران آینده کشور تحت‌الشعاع این مسائل قرار نگیرد.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: نداشتن نظارت صحیح و کافی بر استفاده کودکان از اینترنت و گوشی‌های هوشمند، دسترسی راحت به اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام که عملاً در پی تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی مردم هستند و مسائل بسیار دیگر موجب شده زیست جنسی کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی تحت تأثیر قرار بگیرد که این قضیه فراتر از حوزه اختیارات یک وزارتخانه است.


رحیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر وزارت آموزش‌وپرورش، وزارتخانه‌های ارتباطات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی در خصوص تغییر ذائقه فرهنگی جوانان مسئول هستند و باید پاسخگو باشند. این نهادها وظایف خودشان را در قبال سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی به‌درستی انجام نمی‌دهند.


انتهای پیام/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته