دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 14:35
مفاخری:

وزارت علوم توانست در انتخابات نشریات تأثیرگذار باشد

عضو ائتلاف «احیای عدالت، احیای آزادی» در انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم توانست در انتخابات نشریات تأثیرگذار باشد.
کد خبر : 397181
photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۷_۲۲-۱۰-۰۶.jpg

میلاد مفاخری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: رفتار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در انتخابات تاحدی توانست تأثیرگذار باشد زیراکه تعداد رأی جناح مقابل خود را کاملاً کاهش داد.


وی افزود: طبق اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 244 نفر در آغاز این نشست حضور داشتند؛ کمیته ناظر بر نشریات سابق که یک سال سابقه داشته است، زیر بار پرسش و پاسخ به سؤالات نرفت درحالی‌که این در تمامی تشکل‌ها مرسوم است و قبول نکرد که پاسخگوی عملکرد یک‌ساله خود باشد.


مفاخری ادامه داد: مهم‌ترین چیزی که باید اتفاق بیفتد تقویت وحدت رویه بین شبکه نشریات انقلابی است چه نتیجه به نفع باشد چه نباشد باید این وحدت رویه حفظ شود حتی اگر دانشجویانی که خارج از کمیته ناظر بر نشریات باشند می‌توانند در دانشگاه‌ها و شورای ناظر بر نشریات تأثیرگذار باشند.


عضو ائتلاف «احیای عدالت، احیای آزادی» در انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تهران که قبلاً از بین 40 حق رأی تنها یک نشریه انقلابی داشت، امروز این تعداد به رقم بالای 14 عدد رسیده است و این به معنای رشد شبکه نشریات انقلابی است که باید برای حفظ و تقویت این شبکه بیشتر تلاش کرد.


وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این انتخابات کاملاً موفق شد تا آنچه را دنبال می‌کرد به آن برسد و کم شدن تعداد رأی نشریات انقلابی یکی از اصلی‌ترین اهداف بود که در این انتخابات کاملاً بعینه برای همگان مشخص شد و با حذف تعدادی از دانشگاه‌ها این هدف برایشان به نتیجه رسید.


مفاخری اظهار کرد: طیفی از دانشجویان همراه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش داشتند که تعدادی از فعالان نشریات دانشجویی نتوانند در این انتخابات حاضر شوند و موفق شدند و این امر باعث شده است که تعداد رأی برای دانشجویان انقلابی کم باشد. نمایندگان نشریات دانشجویی دانشگاه‌هایی چون ایلام، خوارزمی، محقق، ارومیه و... دانشگاه‌هایی بودند که می‌توانستند با حضورشان قوای نشریات انقلابی باشند اما تصمیم چنین بود که با برنامه‌ریزی برعکس این صورت بگیرد.


این فعال دانشجویی تصریح کرد: شیوه‌نامه‌ای را که خودشان نوشته‌اند به هر نحوی که صلاح می‌بینند عمل می‌کنند، می‌توانستند انتخابات را دو بار تمدید کنند که نهایتاً نیم ساعت تمدید شد و بیشتر دانشجویان برای امتحانات به دانشگاه‌ها برگشته بودند و این باعث شد که نتوانند در انتخابات شرکت کنند و برخی از آرا بسوزد.


انتهای پیام/4115/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته