دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 05:37
امین در گفتگو با آنا:

رتوریک یک نگاه علمی است

دانش‌آموخته دکتری رشته زبان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: رتوریک یک نگاه علمی است، چون علم ذاتش این است که فن و تکنیک و ابزار داشته باشد.
کد خبر : 396747
رتوریک.jpg

تینا چهارسوقی‌امین، در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره انتشار کتاب «رتوریک سیاسی در ایران» و جامعه هدف این کتاب گفت: این کتاب عنوانی کاملاً سیاسی دارد و ممکن است یک مخاطب عام یا کسی که اصلاً دغدغه سیاسی نداشته باشد، بهره‌برداری کافی از آن نداشته باشد.


وی افزود: کتاب «رتوریک سیاسی در ایران، سازوکارهای اقناع در مجلس شورای اسلامی» به فصل‌های خیلی کوتاه تقسیم شده است.  این کتاب به 9 فصل تقسیم شده که هر فصلی یک نقطه هدف خاصی دارد. در وهله نخست؛ خود واژه رتوریک که خیلی مغفول مانده مورد بحث و معرفی قرار گرفته است.


 دانش‌آموخته دکتری رشته زبان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: وقتی رتوریک بررسی می‌شود، می‌بینیم که فلاسفه سه‌گانه سقراط، افلاطون و ارسطو نیز در بطن آن دیده می‌شود.


امین ادامه داد: رتوریک یک نگاه علمی است، چون علم ذاتش این است که فن و تکنیک و ابزار داشته باشد؛ اما می‌بینیم رتوریک یک قدم فراتر است، نوعی دانش است و دانش در بطن خود شناخت دارد. شما در دانش به یک حکمتی می‌رسید، حکمتی که ایدئولوژی برای شما می‌سازد. ما می‌گوییم رتوریک دانش است چون شناخت شما را نسبت به محیط‌تان تغییر می‌دهد.


وی تصریح کرد: در انتهای کتاب یک فصلی درنظر گرفته شده که از دیدگاه رتوریک و بیان، گفتمان انقلاب را از زاویه نگاه مجلس، یعنی از مجلس به گفتمان انقلاب نگاه کرده و آن را بررسی کرده است که می‌تواند برای وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی و دانشجویان علوم سیاسی مفید باشد.


گفتنی است این کتاب در ۲۵۲ صفحه در قطع رقعی با جلد شومیز توسط نشر لوگوس به بازار نشر عرضه شده است.


انتهای پیام/4107/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته