دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1398 - 14:25
دستیار در گفتگو با آنا:

معامله قرن یک بازی دوسر باخت و از پیش مردود شده است

دبیر واحد بین‌الملل انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: معامله قرن یک بازی دوسر باخت، از پیش مردود شده است.
کد خبر : 385076
BQ4K7681.jpg

حمزه دستیار در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: روز قدس به سه دلیل هرسال باید پرشورتر از سال قبل برگزار شود. اولین دلیل این است که روز پشتیبانی ملت‌های آزاده و خصوصاً ملت‌های مسلمان فلسطین است و باید باشد.


وی در بیان دلیل دوم برای پرشورتر برگزار کردن روز قدس گفت: ما در این روز همیشه فریاد عدم تضمین اثبات حاکمیت صهیونیست‌ها را به خودشان و جامعه جهانی مدام گوشزد می‌کنیم که هیچ تضمینی وجود ندارد و اسرائیل نابودشدنی است. سومین دلیل این است که مقاومت و نه سازش راه‌حل مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است.


دبیر واحد بین‌الملل انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: بحث فلسطین و روز قدس حول این سه محور باید باشد. روز قدس به‌عنوان نماد نقطه ثقل و کانون همگرایی ملت‌های آزاده است که نه‌تنها مسئله فلسطین فراموش‌شدنی نیست و با راهپیمایی روز قدس از فراموشی مسئله فلسطین جلوگیری می‌کنیم بلکه همواره آن را به‌عنوان مهم‌ترین مسئله اسلام و جامعه اسلامی بیان می‌کنیم و در صدر مسائل اسلام حفظ می‌کنیم. روز قدس همواره نقش ولی‌فقیه، پیشوای دینی و مرجعیت ولایت را به‌عنوان یک میراث ماندگار از حضرت امام به دنیا و خصوصاً غرب نشان می‌دهیم.


وی در خصوص معامله قرن عنوان کرد: معامله قرن یک بازی دوسر باخت و از پیش مردود شده است و وعده ترامپ برای استفاده از لابی صهیونیست‌ها برای پیروزی در انتخابات گذشته بود. درحالی‌که در واقعیت چنین نیست و بارها محاسبات غربی‌ها خصوصاً آمریکایی‌ها در بحث فلسطین و بحث مقاومت به شکست منجر شده است و معامله قرن نیز همین سرنوشت را خواهد داشت. این معامله و هیچ ساختار دیگری نمی‌تواند حضور یک غاصب را مشروعیت ببخشد و با آن بخواهند حق ملت فلسطین را نادیده بگیرند.


دستیار گفت: اسرائیل و فلسطین مانند نور و تاریکی هستند، جایی که نور باشد تاریکی نمی‌تواند باشد و حضور این دو کنار هم شدنی نیست. از هر راه و معامله‌ای یا هر نوع مذاکره‌ای نور و تاریکی هم‌زمان در یک نقطه قرار نمی‌گیرند.


دبیر واحد بین‌الملل انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه تأکید کرد: معامله قرن شروع یک‌ روند مشروعیت‌بخشی به اسرائیل است که با خلأ سلاح محور مقاومت درنهایت منجر به نابودی کل فلسطین خواهد شد. بحث معامله قرن وجود یک کشوری در کنار کشور دیگر نیست بلکه شروع و پیش‌زمینه برای نابودی فلسطین واقعی و همچنین به پشتوانه آن از بین بردن کل محور مقاومت در خاورمیانه و همین‌طور کلیدزنی اسرائیل نیل تا فرات و خاورمیانه جدید خواهد بود.


وی افزود: با پشتوانه کشورهای منطقه، قدرتمند شدن روزبه‌روز مقاومت و آگاه شدن روزبه‌روز مسلمانان: ما مطمئن هستیم که هیچ‌گاه اسرائیل به مقاصد خود نمی‌رسد و به نتیجه نخواهد رسید.


 دستیار گفت: در روز قدس رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهایی را که از آن‌ها حمایت می‌کنند متوجه این امر می‌کنیم که کشورها به سلاطین متحجر و خودفروخته محدود نیستند بلکه ملت‌ها هستند که فرق بین حق و باطل را تشخیص می‌دهند و برای آن می‌جنگند.


انتهای پیام/4084/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته