دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1393 - 16:09
دکتر کاردار خبر داد

تدوین برنامه استراتژیک معاونت دانشجویی با 4 هدف کلی و 28 برنامه راهبردی

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه استراتژیک این معاونت با هدف ارتقاء رشد معنوی، فرهنگی و خلاقیت دانشجویان، ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی دانشجویان و همچنین افزایش ارائه خدمات به دانشجویان و کارآیی معاونت دانشجویی تهیه و تدوین شده است.
کد خبر : 3845

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر سعید کاردار معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه که با حضور دکتر میرزاده برگزار شد، به تشریح برنامه استراتژیک معاونت دانشجویی پرداخت و گفت: چشم انداز برنامه استراتژیک معاونت دانشجویی دقیقاً در راستای چشم انداز کلی دانشگاه تهیه شده است.


به گفته دکتر کاردار، برنامه استراتژیک این معاونت با 4 هدف کلی و 28 برنامه راهبردی تهیه و تبیین شده است.


وی افزود: اهداف کلی در نظر گرفته شده شامل ارتقاء رشد معنوی، فرهنگی و خلاقیت دانشجویان، ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی دانشجویان و همچنین افزایش ارائه خدمات به دانشجویان و کارآیی معاونت دانشجویی است.


دکتر کاردار اقتصادی کردن حوزه معاونت دانشجویی را یکی از اهداف این معاونت برشمرد.


وی با اشاره به توسعه فرهنگ کارآفرینی و تجاری سازی طرح های خلاقانه افزود: راه اندازی سایت کارآفرینی در پورتال معاونت دانشجویی، مشارکت و حضور دانشجویان در مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه، ایجاد انجمن های دانشجویی کارافرینی در سطح واحد های دانشگاهی جامع با مشارکت دانشجویان و ایجاد دفاتر کارآفرینی و کسب و کار کوچک در سطح واحدهای دانشگاهی از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.


معاون دانشجویی درباره طرح های اقتصادی حمایتی دانشجویی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: آغاز اجرای این برنامه در سال 94 پیش بینی شده است. البته یکی از چالش های انجام آن، روند تأیید طرح های اقتصادی در شواری اقتصاد و هیات رئیسه دانشگاه است.


کاردار شناسایی و تشویق دانشجویان برتر در زمینه های علمی، فرهنگی را یکی دیگر از برنامه های مد نظر این معاونت خواند و افزود: تاکنون 20درصد (جمع آوری و بازنگری آیین نامه های دانشجویان برتر ) از این برنامه اجرایی شده است.


برقراری ارتباط با اولیای دانشجویان یکی دیگر از مواردی بود که دکتر کاردار به آن پرداخت و اظهار داشت:10درصد از این برنامه که شامل تهیه پیش نویس دستورالعمل ها می شود، در سال 93 انجام و همکاری والدین در زمینه های مختلف امور دانشگاه ها جلب شده است.


وی با اشاره به بازنگری آیین نامه انضباطی گفت: 20درصد از شیوه نامه انضباطی تاکنون انجام شده است. همچنین برای این موضوع سامانه ای در حال راه اندازی است.


تدوین پرسش نامه سلامت روانی و جسمی دانشجویان، اجرای طرح غربال گری، بازنگری آیین نامه مشاوره و... دیگر موارد مطرح شده در برنامه استراتژیک معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: راهبرد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته